neděle 31. srpna 2014

RECENZE: Přivolávání


Kniha: Přivolávání
Autor: Kelley Armstrong
Počet stran:  306
Vazba: Hardback
Vydáno: 2014
Nakladatelství: Galatea


Jmenuji se Chloe Saundersová a můj život už nikdy nebude stejný jako dřív. Ve svých patnácti letech jsem vůbec netoužila být jiná než ostatní. Chtěla jsem chodit do školy, mít kamarády, bavit se. A taky jsem chtěla, aby si mě trochu víc všímali kluci. Už ani nevím, jaké je to být obyčejná holka. Všechno nabralo zcela jiný směr toho dne, kdy jsem ve škole poprvé spatřila ducha. Vyděsil mě tak, že nikdo nezapochyboval o tom, že jsem se naprosto pomátla. Teď už ve škole všichni vědí, kdo jsem. Jen z jiných důvodů, než bych si přála.  


******* 

Maminka zapomněla tu novou slečnu na hlídání varovat před sklepem. 

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Kniha Přivolávání má podle mě strašně povedenou obálku, která rozhodně dokáže v regálu mezi ostatními knihami zaujmout. Působí dost takovým tajemným dojmem...

Vzhůru k příběhu, aneb mé pocity z něj  
Po otevření knížky si přečtete menší ukázku - menší ale dost zajímavou ukázku - z knížky a pak už vzhůru k první kapitole. Vlastně ještě ne, ještě se vrátíme trošku do minulosti (přesněji trošku více do minulosti) a to o 12 let zpět. A potom už rovnou směrem do přítomnosti. Rovnou do světa dívky Chloe Saundersové. Dívky, která není zrovna normální teenagerka a která nemá tak úplně normální a snadný život...

Na knížku Přivolání jsem narazila už před hooodně dlouhou dobou. Dokonce jsem si ji  už několikrát chtěla přečíst i v angličtině, protože mě to k ní zkrátka dost táhlo, ale nakonec jsem se k ní přece jen dostala (bohužel nebo možná naštěstí) až potom, co vyšla u nás v češtině.


Všimla si, jak vytřeštěně zírám, a sklopila oči dolů. Viděla, jak má ruka prochází skrz její siluetu. Začala ječet.

Chloe je vše jen ne normální, tedy normální ve smyslu jakože normální dívka, chápete? Nooo, trošku jsem se do toho zamotala - takže raději jinak: Chloe má určité nadání, které se nepovažuje za normální. Dá se říci, že určitou nadpřirozenou schopnost a tím si rozhodně nevyslouží status normální dívka, hlavně po menším školním incidentu...

Příběh je podle mě dost napínavý a akční, ale také tajemný a dobrodružný. Čtenáře rozhodně dokáže strhnout a zaujmout. Na knížce se mi líbilo, že dokázala překvapit, a že pořád co nabídnout. Občas jsem si přišla až jako polapená v celém tom příběhu - měla jsem zajímavý pocit, při kterém se na okamžik stáváte sami součástí celého toho světa, o kterém zrovna čtete.


Úkol číslo jedna je dostat se odsud pryč. Co nejrychleji.

Knížka je rozhodně napsána zajímavým a dost čtivým stylem. Líbí se mi, že postavy zde nejsou žádní prvotřídní dokonalí jedinci, ale normální mladí lidé, které potkáváte den co den. Až na pár detailů =D. Na druhou stranu musím ale říci, že jsem si k postavám nenašla nějakou vyloženě ojedinělou cestu a nevím, jak bych to měla vyloženě popsat, ale ani jedna postava mi k srdci nepřirostla.

Shrnutí
Přivolání je určitě super knížka, pokud máte rádi dobrodružné příběhy s porcí napínavosti a nadpřirozena. Myslím, že se u ní nebudete nudit. Když ale nad celou knížkou zpětně přemýšlím, myslím, že se bude líbit spíše mladším čtenářům - možná lépet řečeno čtenářkám kolem 15ti let. Ale co já vím, ať je vám kolik vám zrovna je, nikdy nevíte, zda zrovna tato knížka není to pravé pro vás!



Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Galatea
za poskytnutí recenzního výtisku.



* zdroj obálky a anotace - knihygalatea.cz

* zdroj doplňujících obrázků - google.cz


 

Žádné komentáře:

Okomentovat