Recenze - Železný král

Díl : 1.
Autorka : Julie Kagawa
Počet stran : 368
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/04
Nakladatelství : Knižní klub

Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné…

*******
Tato kniha mě zaujala už v originále. Musím říct, že hlavně svojí obálkou. I jsem tak uvažovala zda si ji nepřečtu rovnou v angličtině, nakonec jsem si ale řekla, že si raději přece jen počkám na české vydání, kterého jsem se pomalu nemohla dočkat. Takže by se shrnutě dalo říct, že jsem se na knihu těšila a vkládala do ní hodně. Jenže...

Myslím si, že u této knihy zaujme obálka na první pohled každého. Musí! :D Mimochodem, ve skutečnosti obálka vypadá podle mě ještě líp! Mnohdy ale hezká obálka není všechno...

Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
Julia Kagawa je americká autorka. Julie se narodila v Sacramentu v Kalifornii, kde se ovšem obvykle nedělo nic zajímavé. A tak se v jejích devíti letech celá rodina přestěhovala na Hawai, kde bylo o zábavu postaráno - ať již za to mohl masožravý hmyz, kolonie gekonů kolem jejich domu a nebo časté hurikány. Mnoho času trávila v oceánu, ze kterého ji mohli vyhnat snad jedině mořské příšery.

Stejně jako mnoho jiných budoucích autorů ráda četla a zpříjemňovala si knihami i školní hodiny. Její láska ke čtení ji dovedla až ke psaní temných a hrůzostrašných příběhů a svými podrobnými ilustracemi často šokovala své nešťastné učitele. Krvavé příběhy sice časem zmizely, ale její vášeň pro psaní s ní zůstala i do chvíle, kdy absolvovala školu a bylo načase získat skutečnou práci.

Aby zaplatila účty, pracovala v různých knihkupectvích, kde se ovšem manažerům nezamlouvalo její čtení knih, které měla ukládat do regálů. A tak se obrátila se svému dalšímu koníčku: výcviku zvířat. Několik let pracovala jako profesionální psí trenérka a to až do chvíle, kdy se začala prodávat její první kniha a zaznamenávala první úspěchy. V té době se rozhodla plně věnovat psaní a dokončení své série. V současnosti žije v Louisvill v Kentucky se svým milujícím manželem, dvěma urážlivými kočičími slečnami, příliš chytrým australským ovčákem a jedním neuvěřitelně aktivním štěnětem.

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Nejraději bych začala tím pozitivním, jenže bohužel nevím jak. Takže bude nejlepší do toho jít po hlavě! Kniha mě totiž zklamala. Ano, bohužel. Příběh je sice dobře promyšlený a propracovaný, ale u knihy jsem se zkrátka nudila. Čtení pro mě bylo prostě něco, do čeho jsem se někdy musela i nutit. Taky se podívejte na tu dobu, co jsem knihu četla - hrůza!

Zprvu se mi kniha docela i zamlouvala, jenže jak jsem četla dál a dál, bylo to horší a horší! Nebýt jedné postavy, na kterou jsem se celou dobu těšila, asi bych to v půlce opravdu zabalila. No, možná přeháním, ale opravdu, kdyby se tam konečně neukázal TEN záporák, který byl pro mě právě snad jediné držátko, abych knihu vůbec dokončila, příběh bych asi jen tak nedočetla.

Meghan Chaseová, jak už to taky bývá, si žila poklidný život. No, zas až tak klidný život neměla. Často se ve škole totiž stávala terčem posměchu kvůli své rodině, oblečení a tak podobně. Byla zakoukaná to školního borce a měla svého nejlepší přítele Robbiho. Jednoho dne se jí ale celý život obrátil vzhůru nohama. Jejího malého bratra Ethana unesli zlí kouzelní fériové a místo něho nastrčili zlého podvržence.
A právě v tuto nešťastnou chvíli se Meghan dozvídá, kým vůbec je a také zjišťuje pravdu o zemi Kdesikdys. Ale asi největší rána (spíše šok!) přijde, když jí oznámí, že je dcera Letního krále Oberona. Tuto pravdu rozhodně Meghan nehodlá jen tak přijmout. Nic není takové,  jak se zdálo. A co Robbie? Jakou v tomto celém případě hraje roli? Je taky někým jiným? Meghan postupně uznává, že nic není takové, jak se zdá. A co teprve, když se dozví pravdu, proč vůbec Ethana unesli. Zkrátka už nic není jako dřív!

Na cestách pátrání po Ethanovi se toho o sobě Megah dozví plno nového, potká ty nejzajímavější lidi, uzavře plno dohod a smluv, ve kterých mají obyvatelé Kdesikdys obzvlášť velkou zálibu, zamiluje se. Prostě cesta k nezaplacení!

A postavy! O Meghan jsem tak nějak celou dobu nevěděla, co si o ní mám myslet. Někdy jsem za její rozhodnutí byla na ni pyšná, někdy mě její rozhodnutí docela překvapila až docela naštvala. Shrnutě mi Meghan nijak zvlášť nevadila, ale ani nijak zvlášť jsem si ji zase neoblíbila. A co se týče mužského pohlaví? Robbiho alias Puk jsem si oblíbila. Byl to takový spíše pohodář, prostě věčný optimisma. Ty jeho hlášky!:D A pak je tu Ash. Toho jsem si upřímně zamilovala. Jasný záporák, ale ve skrytu duše samozřejmě city. Dlouho jsem se rozhodovala, ale nakonec ... Team Ash! =)

Shrnutě
Železný král nepatří ke knihám, které bych si s chutí přečetla ihned znova, ale i přes to nemůžu říct, že by mě děj vůbec nechytl. Ano, byly tu pro mě různé nedostatky, ale zase na druhou stranu vůbec nelituji, že jsem si knihu pořídila a přečetla. Určitě si přečtu i další díl, protože ten konec! Ach jo :D. Prostě asi bych to nevydržela. Chci vědět, jak to nakonec dopadne!

zdroj anotace a obálky - bux.cz
zdroj doplňujících obrázků - google.cz
zdroj informací o autorce - Databazeknih.cz