RC Recenze : HUNGER GAMES - VRAŽEDNÁ POMSTA

Počet stran : 336
Vydáno : 2010/10
Nakladatelství : Fragment

Jste hladoví po dalším strhujícím čtení?
Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům.

Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Můj dojem:
Zvítězit může jen jeden! Ano, toto pravidlo platilo po spoustu desítek let. Ale, co když se v 74. Hladových hrách stanou vítězi dva lidé? Co když tím pádem zpochybníte moc Kapitolu? Co když vám vaše rozhodnutí změní celý život? Co když jste najednou spoutáni a nevíte, jak z toho ven? Co když jste dodali nevědomky lidem odvahu a najednou musíte nést následky za své činy a svá rozhodnutí?

Zdá se, že vzniká nové pravidlo: Jakmile jste jednou součástí boje o přežití, už se ho nikdy nezbavíte. Hladové hry vás budou pronásledovat po celý zbytek vašeho života.

Hladové hry skočily! Katniss s Peetou se vracejí domů!
Poté, co Katniss s Peetou vyhráli 74. Hladové hry se vrací domů do Dvanáctého kraje. Společně s rodinami se přestěhovali do Vesnice vítězů a konečně nemají nouzi o jídlo. S novým způsobem života přichází ale i změny pohledů lidí. Poté, co byli svým způsobem Katniss s Peetou donuceni svým trenérem Heymitchem předstírat, že je k sobě poutá něco hlubšího, to totiž ublížilo jedné osobě, která s Katniss dříve sdílela všechna tajemství. Ano, tou osobou je ,,bratranec" Katniss Hurikán.

Katniss ale pronásledují lidé, kterým se nelíbí to, jak se zachovala v aréně při situaci, kdy se měl rozhodnout vítěz. Zpochybnila tím totiž Kapitol a tím pádem odstartovala různé odboje, kteří v Katniss vidí naději. Sama o tom, že se stala, dá se říci, vzorem, neměla ani tušení a v aréně prostě jednala tak, jak jí radil rozum. Tím pádem nevědomky zapůsobila na obyvatele Panemu. Nejprve se zdá, že nepokoje jsou pouze ve Čtvrtém kraji, ale nakonec, i když se to snaží Kapitolané co nejvíce ututlat, se odboje začínají vytvářet v mnoha dalších státech Panemu.

Obsah knihy
Kniha je opět napsána v první osobě z pohledu Katniss. Je víceméně opět rozdělena na tři části. První část má název Jiskra. Druhý je pojmenován Čtvrtohry a poslední část nese název Nepřítel.

Jiskra
V první části knihy vlastně dochází k četným nepokojům. Sama Katniss, která má na těchto problémech s obyvateli nemalé podíly, je víceméně osobně vyslýchána samotným prezidentem Panemu Snowem, který jí nezastřeně vyhrožuje. Katniss má strach o svou rodinu a tak souhlasí, že svým způsobem pomůže. To se ale moc nepodaří, neboť při Turné vítězů ještě více podnítí jednotlivé naděje a skutky. Samozřejmě nevědomky:). A tak přichází na řadu myšlenky, jestli by nebylo přece jen lepší utéct s rodinou a nebližšími do divočiny a schovat se před hněvem prezidenta Snowa a jeho přívrženců. Poté se Katniss setká s dvěma ženami, které prchají do Třináctého kraje, kde podle nich stále někdo žije, i když Kapitol hlásá, že byl Třináctý kraj zcela vyhlazen. A tak si Katniss klade otázku. Je možné, že ve Třináctém kraji by mohla být nějaká naděje na lepší život?

Čtvrtohry
Každý rok, jak víte, jsou pořádány Hladové hry kvůli tomu, aby si lidé uvědomili, že nad nimi má Kapitol stále moc. Každý rok jsou proto z každého kraje vylosovány dívka s chlapcem, kteří následně bojují o přežití. Ale existují tzv. Čtvrtohry, které jsou pořádány každé čtvrt století. Jenže tyto hry nejsou jen tak ledajaké, neboť mají nezvyklá pravidla, svým způsobem jsou výjimečná a slavnostnější. Například v pětadvacátém ročníku musel každý kraj zvolit své dva splátce všelidovým způsobem tj., že lidé museli sami vybrat děti, které se účastní her. A tak poté, co přichází na řadu okamžik, kdy prezident Snow vybere obálku, na které bude napsán způsob, kterým proběhnout letošní Čtvrtohry, každý čeká s určitým napětím. Ve chvíli co prezident přečte kartičku, na které je napsán systém, všichni lidé Panemu a hlavně Katniss sama, nevěří svým uším. Katniss s Peetou musí zpátky do arény, ale ne jako trenéři, jak to bývá, když vyhrajete Hladové hry, ale jako splátci!

Nepřítel
A tak se Katniss s Peetou vracejí zpátky do arény. Oba mají jediný cíl a to ochránit toho druhého. Zdá se, že aréna, do které se dostali Katniss něco připomíná. Jako by v každou hodinu na různých místech začínaly různé nástrany...

Jejich soupeři jsou tedy vítězové předešlých Hladových her. Mezi nimi si v aréně nacházejí několik spojenců. Jenže každý moc dobře ví, že pokud chce se dostat domů, toto jejich spojenectví budou muset jednou zrušit. Nikdo o tom ale samozřejmě nechce mluvit. Katniss ale přijde, že její a Peetovi spojenci se k samotnému Peetovi chovají velice podivně, ale v kladném slova smyslu, totiž jako by ho chránili. To ale přece nedává smysl?

A nakonec... Shrnutí!
Kniha se mi stejně jako první díl moc líbila. Upřímně mě nadchla, protože jsem byla opravdu na tento díl zvědavá, protože jsem si říkala, jak to může pokračovat. Kniha mě vůbec nezklamala. Po dočtení sice začínám mít nemilé tušení, že třetí a zároveň poslední díl nedopadne zrovna dobře. Doufám tedy, že ne, ale nechci si dělat plané naděje. Stejně pořád doufám, že to nakonec přece jen dopadne dobře:D.

U některých okamžiků jsem se docela i nasmála nebo mi alespoň připadali komické. To co mě trošku vadí je to, že jsem zjistila nemilou věc. Tato pro mě špatná zpráva se týká zfilmování tohoto dílu. Premiéra je přibližně naplánovaná totiž až na 22. listopadu 2013, což znamená, že si ještě nějakou tu dobu počkáme:D.

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.