neděle 23. září 2012

RC Recenze: Lovkyně snů - Vstříc temnotě



Kniha : Vstříc temnotě
Série : Lovkyně snů
Díl : 2.
Autorka : Lisa McMann
Počet stran : 256
Vazba : Paperback
Vydáno : 2012/03
Nakladatelství : Fragment 

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.

Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…


*******

První pohled, aneb mé očekávání 
Na pokračování prvního dílu jsem byla velmi zvědavá. První díl mě v milém překvapil, takže jsem na další díl byla docela hodně zvědavá.

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější 

I tento díl Lovkyně má velice zajímavou a moc pěknou obálku. K příběhu uvnitř se rozhodně hodí.

Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
Lisa McManno je americká autorka narozená 27. února 1968 v Holandsku. Momentálně žije v arizonském Phoenixu. Její první kniha Wake (Procitnutí) se umístila na předních místech žebříčku neprodávanějších knižních titulů pro děti, New York Times Bestsellers.Inspiraci na napsání knihy získala ve vlastním snu, kde se jí zdálo, že vstupuje do manželovo snu. Tato matka dvou dětí se věnuje také psaní povídek, esejí a litaratury faktu.  

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Příběh nás opět zavede do velice zajímavého života Janie Hannaganové. Uběhlo pár týdnů od protidrogového zátahu, na kterém se společně s Cabelem podílela. Využila svého nadání a objevila velice důležité důkazy, čímž se celá ta záleživost konečně uzavřela. Jakožto tajní agenti jsou opět s Celebem povoláni, aby splinili další úkol a tím odhalili další nekalosti na Fieldridgeské střední. Tentokrát jde ale o docela pěkně zapeklitý úkol a hned na začátku je jasné, že nepůjde o nic jednoduchého...


Janie si myslela, že se svým nadáním zůstane navždy sama. Našla ale svoji spřízněnou duši a to právě Cabela. Bohužel je jejich vztah zatím pro skoro všechny tajný. Jejich vedlejší povolání jim to totiž takto přikazuje. Nesmí se prozradit, že spolu pomalu vůbec mluví natož to, že spolu už nějakou dobu chodí. I přes to všechno se ale rozhodně musí scházet a to nejen kvůli plnění nového rozkazu.

Na rozdíl od první záležitosti, kdy začala Janie pomáhat kapitánce Komiské s vyřešením případu, je tento druhý případ mnohem nebezpečnější a to zejména pro samotnou Janie, která se rozhodne fungovat jako samotná volavka v celém případu. Cabel s tím rozhodně nesouhlasí, Janie je ale plně rozhodnutá pomoci, jak jen může. 

Mimo to, že je Janie zaměstnána novým případem, dostane od kapitánky nějaké věci, které dříve patřily Marthě Stubinové, další lovkyni snů. S Marthou se Janie mnohokrát setká ve velice zvláštním snu, kde jí Martha slíbí, že Janie zasvětí do všeho kolem snů a jejího nadání a že s případnými dotazy se na ni klidně může kdykoli obrátit. Samozřejmě ve formě snů. 

Janie najde Marthyn notes, do kterého si zapsala to nejdůležitější co se lovkyní týče. Radosti ale i hrůzy. Janie dlouho trvá, než se do něho pustí. To co v něm najde ji ve výsledku ale zas až tak moc neohromí nebo spíše lépe řečeno to, co v něm je psáno už dávno tušila. Pravda, kterou si ale nechtěla Janie přiznat najednou vyšla na povrch a je hodně těžké se s něčím takovým smířit. Všechno se najednou zdá být jiné. Vše to na Janie doléhá a hlavně na její psychiku...

Kniha se mi líbila. V porovnání s prvním dílem ... nevím..., nemohu se nějak rozhodnout jaká kniha byla lepší. Možná že i první díl mě bavil více. Kniha Vstříc temnotě nebyla špatná, ale něco mi tam chybělo anebo zase tam něco přečnívalo. Čtení jsem si ale užila, formát a celkově styl mi, až docela neočekávaně, vyhovuje. Jde se přímo k věci děje, žádné otálení. 

Díky tomu, že nás čeká ještě další díl jsem opravdu zvědavá, jak to nakonec všechno dopadne, protože tímto dílem vyšla najevo spousta podstatných a velice důležitých věcí. Ohledně následným změnám života Janie si opravdu neumím představit, jak se to nakonec vyřeší, jak to nakonec celé dopadne...

Konec této knihy mě docela překvapil, má verze, jak příběh asi skončí, se nevyplnila. Vzhledem ke třetímu dílu jsem totiž doufala nebo spíše věřila v trošku jiný konec, ale nedá se nic dělat :-). Na třetí díl Lovkyně snů : Osudové rozhodnutí se proto opravdu moc těším. 




Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.


zdroj obálky a anotace : nakladatelství FRAGMENT
zdroje užitých obrázků: weheartit.com

1 komentář:

  1. Mne sa 2. časť viac lúbila ako 1. a som zvedavá na tretiu. Ktovie ako to dopadne 8D akože mám teórie ale tak 8D no som veľmi zvedavá 8)

    OdpovědětVymazat