neděle 16. prosince 2012

RC Recenze: Dědička

 
Kniha : Dědička
Série : Trylle
Díl : 1.
Autorka :Amanda Hocking 
Počet stran : 312
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/11
Nakladatelství : FortunaLibri

Vstupte do světa Tryllů!

Když bylo Wendy pouhých šest let, matka se ji pokusila zabít. Tvrdila jí, že je monstrum. O jedenáct let později se Wendy začíná obávat, že matka měla tehdy možná pravdu. Dochází jí, že asi není tím, kým si po celý život myslela, že je. Toto poznání jí pomáhá odhalit Finn Holmes.
Finn, záhadný spolužák, zprvu Wendy jen neustále pozoruje. Něco na něm Wendy neskutečně přitahuje, ale zároveň děsí. S jeho pomocí se dozví i pravdu o sobě a svém životě: Jako miminko byla zaměněna s jiným dítětem, chlapcem. Ještě v šoku se Wendy vydá s Finnem za svou pravou matkou. Netuší ale, co ji tam čeká...
Nový domov Wendy nutí nechat dosavadní život za sebou, zapomenout na školu jí problém nedělá, ale jak se vypořádá se ztrátou svého bratra a tety? Wendy se musí poprat se svým novým údělem a s tím, že ani u své pravé matky nenajde city, které celé dětství tak moc postrádala.


******* 


Co když bylo vše ve vašem dosavadním životě postaveno na lži?

První pohled, aneb mé očekávání
Na Dědičku jsem se moc těšila, příběh mě zaujal už v angličtině. Zkrátka jsem na celou tuto knihu byla nesmírně zvědavá a docela mě překvapila :).
 
Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější  
Jsem hrozně ráda, že Dědička má svoji původní obálku, která je prostě neskutečná! :) Člověk se na ni vydrží dívat pořád dokola a dokola, věřte mi...  :))


Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí 
Amanda Hockingová je autorkou trilogie o Tryllech, která se v USA stala bestsellerem a dalších šesti knih, jež si vydala vlastním nákladem. Poté, co se prodalo – zejména ve formátu  e-Book – , více než milion jejích knih vydaných samonákladem, je obdivována jako typický příklad úspěchu v digitálním věku. Žije v Minesotě, kde pracuje na další knize. 

Knižní trailer

 

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je    
Wendy byla problémové dítě. Už od mala s ní nebylo lehké pořízení. Všechno vyvrcholilo v den jejích šestých narozenin, kdy se ji matka pokusila zabít. Wendy odmítla dort a matka se na ni rozzlobila, vzala nůž a chtěla ji zabít. Předtím ale chtěla vědět, co Wendy udělala s jejím pravým dítětem. Naštěstí do kuchyně vtrhl Matt, Wendyin bratr, a malou Wendy zachránil. Jejich matka byla následně uzavřena do blázince...


Dvě věci si z toho dne pamatuji víc než co jiného: byly to moje šesté narozeniny a matka držela nůž.

Wendy zůstala se svým bratrem Mattem a tetou Maggie. Oba ji měli hodně rádi, chránili ji a i ji rozmazlovali. Díky Wendy, která vždy tak nějak nezapadla do školního kolektivu a vždy něco vyvedla, byli nuceni se také stále stěhovat. Wendy věděla, že je pro mě přítěží a uvědomila si, co všechno už pro ni obětovali. Rozhodla se proto chovat slušně nebo se alespoň snažit nedělat problémy. I přesto, že věděla, že stejně nikam nezapadne, rozhodla se chovat tak, aby se zkrátka nemuseli zase stěhovat...

K Wendy do školy nastoupil nový kluk - podivín jménem Finn. To nejzajímavější a také nejzáhadnější ohledně Finna bylo to, že z Wendy prakticky nespustil oči. Wendy to děsilo. Záhadné bylo i jeho samotné chování. Jakoby Wendy chránil... anebo ji zkrátka sledoval :).


Nikam nezapadat, matku mít v blázinci a k tomu pak možnost, že není člověk. Na Wendy toho najednou začalo být hodně. Ano, nikam nezapadala, ale patřit k Tryllům nebo vlastně přesněji k určitému druhu trolů? 
Wendy prostě nevěděla kam patří - poté, co jí Finn tak nějak sdělil, že vlastně není člověk, že ovládá velice zajímavé a důležité nadání, a není nijak příbuzná se svým bratrem Mattem - čímž vlastně potvrdil to, co matka Wendy už dávno vlastně věděla...


,,Jsou tam jen Tryllové, stopaři a mänskligové. Asi pět tisíc osob tam trvale bydlí.  
Máme tam supermarket, školu, benzínky. Prostě malá, klidná komunita."

V novém domově, kam se nakonec pro své dobro Wendy rozhodla odejít to ale není o moc lepší. Ještě že má Finna, který jí ve všem pomáhá. Vlastně to je pomalu její jediný přítel, kterému může věřit. V novém světě se Wendy dozvídá vše o sobě a také o samotném světě Tryllů. Také se ale dozvídá, jakou důležitou roli v tomto světě hraje...

Na Dědičku jsem byla velmi zvědavá už dávno. Nevěděla jsem ale, o čem kniha tak úplně bude, takže mě nakonec celý ten následující svět Tryllů docela překvapil. Osobně se mi kniha četla moc dobře, děj krásně plynul. Naneštěstí i tato knížka patří mezi ty, od kterých se prostě nedokážete jen tak odpoutat :). 
Ze začátku knihy, mi příběh přišel spíše takový drsnější. Postupem času ale dočista zjemněl. I ze samotné hlavní hrdinky se stala milejší osoba a více ustupující. Rozhodně se změnila k lepšímu. Co se bodování týče - knížka se rozhodně řadí mezi moje oblíbené knížky. Něco málo mi tam ale chybělo a taky z důvodu doufání, že dvojka bude ještě lepší, nedám knížce plný počet hvězdiček. I přesto ale dostane vysoké hodnocení :).

Nový svět Tryllů, který si pro nás spisovatelka Amanda Hockingová připravila se mi zamlouval. Určitě tu byly originální zajímavé prvky. Co se poslav týče, hlavní hrdinka se mi líbila. Finn se mi samozřejmě taky zamlouval. Docela se přiznám, že jsem měla ráda většinu postav, samozřejmě kromě Wendyiny náhradní matky. No, vlastně i mimo Wendyiny pravé matky, která byla naprosto příšerná! :)

Shrnutě
Jak už samotná obálka naznačuje, Dědičkou všechno začíná. A samozřejmě si umíte představit ten konec ?! :)) Prostě pro čtenáře něco absolutně hrozného - hlavně to čekání na pokračování samozřejmě! :) Kniha se mi opravdu moc líbila, byla svým způsobem taková milá, ale dokázala být i napínavá. Na druhý díl se proto strašně těším! 


  Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku.

* zdroj anotace a obálky - FortunaLibri.cz
* zdroj doplňujících obrázků - www.deviantart.com
* zdroj informací o autorovi - ze samotné knihy

1 komentář: