pondělí 9. června 2014

Recenze: Hvězdy nám nepřály


Kniha: Hvězdy nám nepřály
Autor: John Green
Počet stran:  240
Vazba: Hardback
Vydáno: 2013/03
Nakladatelství: Knižní klub


Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. 

„Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu vyznívá velmi působivě.




*******

Koncem zimy mého sedmnáctého roku matka usoudila, že mám depresi. 

Obálka aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Modrou barvu mám moc ráda, obálka knížky se mi proto moc líbí :). Vlastně se mi líbí opravdu hodně. Je sice svým způsobem zvláštní, ale hlavně je originální, což oceňuji. 

Vzhůru k příběhu aneb mé pocity z něj
Tato knížka Hvězdy nám nepřály patří na seznam knih, které si chci už strašně dávno přečíst, ale znáte to, nikdy na ně zrovna není čas, což je samozřejmě vždy velká škoda, protože, alespoň u mě, jsou to většinou knihy, které si po přečtení zamiluji. A knížka HNN není výjimkou - knížka si mě totiž získala! 

Získala si mě svým smutným, romantickým, nad-sebou-se-zamýšlejícím, upřímným a spoustu dalších vlastností nabízejícím příběhem. Nejvíce bych asi vyzdvihla tu upřímnost, protože v příběhu si nikdo na nic opravdu nehraje. Autor nám vše servíruje bez milosti, otevřeně a nezastřeně, zkrátka tak, jaké to prostě ve skutečnosti je. Nějaký ohled na čtenáře a jeho city? Na to rovnou zapomeňte...


"Bez bolesti by člověk nepoznal radost"

Číst knížku jako je HNN není nikdy lehké. Já mám ale podobné knížky ráda - říkám jim "ze života", protože mě donutí se zamyslet nad mojí osobou, ale i nad samotným životem. Upřímně? Každému bych doporučila si alespoň jednou za čas přečíst něco podobného, přijde mi, že to může vnitřně člověku pomoci v mnoha věcech. Například si třeba někdo pořád říká, jaký má strašný a nespravedlivý život a po přečtení podobné knížky jako je třeba tato zjistí, že to mu zas až tak ve skutečnosti není. Knížky "ze života" zkrátka umí člověka pořádně, můžeme říci, probrat. Obzvlášť tato knížka vás stoprocentně chytne za srdce - museli byste být z kamene, kdyby ne! ;) 


"Prožijme dnešek, jak nejlépe můžeme"

Knížka je napsaná zvláštním způsobem, řekla bych možná až takovým drsným. Rozhodně není jemná, ba právě naopak. Je to knížka, která vám dá, jak jsem již řekla, vše jasně najevo a u které, bohužel, už tak nějak od začátku čekáte nějakou ránu osudu, něco, co prostě happyendu nepřeje, i když v něj třeba celou dobu doufáte...


"I za pár měsíců se dá prožít malá věčnost a některá nekonečna jsou větší než jiná"

Shrnutí
Myslím, že knížku HNN by bylo nejlepší přečíst si několikrát, aby ji mohl člověk naplno pochopit. Za mě je to určitě povedená knížka, která svým příběhem dostane snad opravdu všechny. I mě dostala. Možná, že víte, že právě v kinech běží zfilmovaná verze tohoto výjimečného příběhu a já jsem velmi zvědavá, jaký film bude - doufám, že to nebude jeden z těch případů, kdy budu litovat, že jsem se na film podívala.

  
* zdroj obrázků - google.cz
* zdroj použitých citátů - Hvězdy nám nepřály

  



Žádné komentáře:

Okomentovat