středa 23. ledna 2013

Recenze: Drakie 2 Útěk


Kniha : Útěk
Série : Drakie
Díl : 2.
Autorka : Sophie Jordan
Počet stran : 264
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/12
Nakladatelství : CooBoo


Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?



********

První pohled, aneb mé očekávání
Po přečtení prvního dílu, který skončil opravdu napínavě, jsem byla neskutečně zvědavá na pokračování. S Jacindou to nevypadalo moc dobře, takže mě zajímalo, jak si s celou situací, ve které se vyskytla, poradí...

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější   
První díl Drakie měl nádhernou obálku, druhý díl má neskutečnou! :) Jen vybrat, která je lepší...


Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí 
Sophie Jordan vyrostla v hornaté krajině Texasu, kde fantazírovala o dracích, válečnících, královnách a princeznách. Sophie je bývalá středoškolská učitelka angličtiny, ale také autorka bestsellerů dle New York Times a USA Today. Nyní žije v Houstonu se svou rodinou. Když nepíše, tráví svůj čas rozebíráním děje s kýmkoli, kdo je ochotný poslouchat. Sophie také píše paranormální romance pod názvem Sharie Kohler.
 
Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je   
Sotva druhý díl otevřete, připadáte si, jako by jste první díl nezavřeli. Druhý díl začíná přesně tam, kde první skončil. Jacinda se přeměnila před lidmi, čímž porušila jedno z nejdůležitějších pravidel kmene. Ohrozila tím nejen sebe, ale i lidi, které má ráda. Nakonec byla nucena vrátit se zpět do kmene se svou sestou a matkou. Cassian, syn vůdce kmene, Jacindě slíbil, že ji před samotným kmenem ochrání. Jenže kam až sahá jeho moc? A proč vlastně chce Jacindu chránit? 


Jacinda není obyčejná drakie, patří mezi nejvzácnější - dští oheň. Najednou tu je ale ještě jedna drakie, která je přece jen ještě vzácnější než Jacinda. V kmeni se proměnila mlhotvorka. Jacinda si vždy myslela, že pro Cassiana je jen trofejí tím, že je výjimečná. Ale teď začíná zjišťovat, že tomu úplně asi tak nebude...

Od svého návratu ke kmeni to nemá Jacinda vůbec jednoduché. Všichni se na ni dívají skrz prsty. Ohrozila kmen a teď tedy musí nést následky. Myšlenky Jacindy se ale neustále toulají u Willa. Jak se má? Uvidí ho vůbec ještě někdy? Dodrží slib, který jí dal?

První díl se odehrával mimo kmen. Druhý díl se naopak odehrává  hlavně v kmeni. Čtenář má tak možnost více nahlédnout do zákonů a všemožných jiných zvyklostí kmene. Také se více seznamujeme s ostatními členy kmene, například s ne moc milou sestrou Cassiana. I samotného Cassiana více poznáváme. V knize dostávají více prostoru i jiné postavy, například určitě Tamra...

První díl knížky se mi neskutečně líbil. Přečetla jsem ho za jediný den, nešlo tomu odolat. Druhý díl jsem četla déle, mohla za to hlavně škola. Knížku jsem si ale i přesto užila. Četla se velice dobře, děj krásně plynul. Příběh byl napínavý a místy přinášel i šoky. Nerada si pokládám otázku, který z dílů je lepší. Upřímně, je to pro mě těžké odpovědět. Oba díly byly opravdu skvělé. Přesněji: první díl byl pro mě asi víc takový napínavější, šokující. Jacinda se mi moc zamlouvala a stejně tak Will. Cassiana jsem moc nemusela. Ve druhém díle tomu ohledně postav bylo tak nějak naopak. Jacinda mě chvílemi začínala štvát a Will mi přišel prostě takový... jiný. Co se týče Cassiana, nemůžu říci, že ho úplně zbožňuji, ale docela se mi zamlouval, i když jsem ho po většinu příběhu spíš tak trochu litovala....

Shrnutě
Kniha se mi moc líbila, i přesto mi tam ale něco chybělo. Upřímně nevím přesně co, ale prostě něco. :) Kniha se četla dobře, ale od celého dílu jsem prostě čekala něco víc. Rozhodně se ale těším na třetí díl, má vyjít někdy v březnu a to je už za chvíli, naštěstí :). 



* zdroj obálky a anotace - cooboo.cz
* zdroj informací o autorce - databazeknih.cz
* zdroj doplňujících obrázků - www.deviantart.com



5 komentářů:

  1. 8) pekná recenzia
    Už sa teším, kedy si to prečítam, hlavne sa teším kvôli Tamre, v 1tke som ju veľmi lutovala.

    OdpovědětVymazat
  2. Od dvojky jsem čekala víc. Dalo se to rozepsat jinak a mnohem lépe, přesto jsem s příběhem prozatím spokojena, i když nějaké ty výtky mám, ale dá se to přežít. :)
    Jacinda mi místy přijde trochu jako husička. Radši mám její sestru Tamru, která konečně ukázala, co v ní je. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak on bude 3 díl? Super! :)) Už se těším ;))

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,já taky četla oba díly.Byly opravdu úžasný.Líbili se mi oba stejně.Také se moc těším na třetí díl.Hlavně na to jak budou zachranovat miriam.A jak to dopadne.Knížka má přesněji vijít 22.Dubna.Moc se těším.Vřele doporučuji přečíst.Já si oba čtu pořát do kola.Nemůžu se toho nabažit.Sophie Jordanová je skvělá spisovatelka.Také ji obdivuji proto že má úžasnou fantasii.

    OdpovědětVymazat
  5. 1.díle jsem za prvé Tamru litovala,ale zase mi přišla tvrdohlavá a za to s Jacindinim příběhem jsem se do toho tak vžila že jsem jí nakonec chápala . Prostě to na mě tak působilo. :D

    OdpovědětVymazat