středa 2. ledna 2013

RC Recenze: Temné vize: Vášeň


Kniha : Temné vize - Vášeň
Série : Temné vize
Díl : 3.  
Autorka : L. J. Smith
Počet stran : 256
Vazba : Paperback  
Vydáno : 2012/10
 Nakladatelství : FRAGMENT

Kaitlyn a jejím přátelům se podařilo získat úlomek čistého křišťálu od Bratrstva. Ten může zničit zrůdný krystal pana Zetese, který páchá zlo. Nejprve však musí najít místo, kde je krystal schovaný. Kaitlyn se proto rozhodne pro návrat do institutu, protože jako tajný špeh má šanci úkryt najít. Podaří se skupině nadaných studentů porazit pana Zetese? Jaké nebezpečí hrozí Kaitlyn?




*******

První pohled, aneb mé očekávání  
Tato knížka je poslední díl série Temné vize, byla jsem tedy zvědavá, jak celá tato série dopadne a jak si autorka se samotným koncem nakonec poradí...

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Tento díl série má stejný námět obálky jako oba předešlé díly, s rozdílem barvy - má tentokrát červenou barvu. Celkově obálky série TV jsou jednoduché, ale pěkné. Zkrátka potvrzují, že v jednoduchosti je krása! :)

Něco málo o spisovateli, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
L. J. SMITH je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. Píše od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala a znovu začala až v roce 2008. Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je     
Když jsem začala knížku číst, tak nějak jsem hned nepochopila, co se děje. Upřímně mě děj tak trochu zaskočil. Předchozí díl jsem si nečetla zas až tak před dlouhou dobou, ale přiznávám, že tak nějak jsem pozapomínala to, co se v předešlých dílech stalo. Hlavní body mi ale zůstaly, což myslím, že je nejdůležitější. Proto mi přišlo to navazování na 2. díl tak nějak krapet divné a nesouvislé. Naštěstí se pak děj docela rozjel a už na nějakém začátku zas až tak nezáleželo...

Kaitlyn, Rob, Anna, Lewis a Gabriel získali konečně poslední úlomek krystalu, kterým můžou jednou provždy zničit velký, nebezpečný krystal, který pan Zates využívá k ošklivým věcem a s tím zničit i pana Z. samotného. Jak se ale ukazuje hned na začátku knihy, budou muset překonat pár problémů, které se jim najednou staví do cesty. Nikdo ale neříká, že už předtím to měli jednoduché. Je tu totiž Gabriel, který se k nim opět otočil zády a sám začal pro pana Z. pracovat. Dostal za úkol získat od nich za každou cenu zbývající úlomek krystalu...

V předchozích dílech Kaitlyn, Rob, Anna a Lewis vždy drželi při sobě a navzájem si pomáhali a podporovali se. S Gabrielem to bylo těžké. Kait se svou partou podnikali nebezpečné kroky společně, snažili se svých cílů dosáhnout společně. V tomto díle se ale do popředí staví Kaitlyn, jakožto taková hlavní nejstatečnější osoba, a vrhá se sama do nebezpečí, které na ni číhá. Vrací se zpět do Institutu, kde chce zjistit, kam pan Z. ukryl krystal. Jenže Institut už není to, co býval. Musí se postavit samotnému panu Z. a přesvědčit jej, že se chce přidat na jeho stranu. Musí být opatrná, stačí jeden chybný krok...

Kniha se mi četla dobře, pomineme-li začátek, kdy ten rozjezd byl vážně takový pomalý. Tak od středu začala být kniha už napínavá a začalo to brát rychlejší spád. Ke konci to bylo už vyloženě napínavé a člověk byl v očekávání, jak celá závěrečná bitva, ke které se schylovalo už dlouho, nakonec dopadne. A přišel samotný konec a s tím i rozloučení s celou sérií. Přiznám se, že nějak u toho konce nevím. Do jisté míry mě překvapil, do jisté míry jsem tak nějak čekala, jak to skončí. Dalo by se říct, že mi přišel i tak nějak uspěchaný a myslím, že je to škoda. Na druhou stranu je docela zajímavé, jak si s celým zakončením a i se samotm vyřešením milostného trojúhelníku knihy autorka poradila...


I v posledním díle se seznamujeme s novými postavami - s novými členy institutu, kteří se snaží naučit ovládat své schopnosti a rozvíjet je. Není to ale už vůbec stejné, jako když tu byli Kaitlyn se svojí partou. Všechny jako by ovládal krystal a probouzel v nich to nejhorší...V příběhu se setkáváme i se starými známými jako je například Joyce a Lýdie, dcera pana Z., a přiznám se, že mnohdy mě pár z nich docela překvapilo svým závěrečným chováním...

Spolu s očekáváním celého vyvršení příběhu jsem byla samozřejmě také zvědavá, jak to nakonec dopadne ohledně Kaitlyn a jejích dvou ctitelů Roba a Gabriela. Myslím, že tak nějak je dopředu už jasné, jak to nakonec dopadne, ale přece jen nakonec jsem byla překvapená. Upřímně? Stále nevím, jestli mám být za tento konec ráda, anebo ne. Mám to tak půl na půl. Autorka to vyřešila vážně zajímavě a řeknu vám, že určitou část z toho jsem vážně nečekala...

Shrnutě
Rozhodně jsem ráda, že jsem si tento závěrečný díl přečetla. Bylo to příjemné čtení, nijak moc namáhavé, ale dokázalo čtenáře zaujmout. Příběh je napsán lehce a děj opravdu ubíhá rychle. Hlavní hrdinka se mi líbila, dokázala si vydobýt svou a postavit hlavu, na druhou stranu mi její chování někdy krapet lezlo na nervy - prostě nic se nemá přehánět. Shrnutě a podtrženě - myslím si, že určitě stojí za to, pustit se do tohoto závěrečného dílu. 



Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.
* zdroj anotace a obálky - Fragment.cz

* zdroj doplňujících obrázků - www.deviantart.com

* zdroj informací o autorovi : databazeknih.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat