úterý 22. října 2013

Recenze - Hraničářův učeň 1: Rozvaliny Gorlanu


Kniha: Rozvaliny Gorlanu
Série: Hraničářův učeň - Kniha první
Autor: John Flanagan
Počet stran: 272
Vazba: Hardback
Vydáno: 2008/07
Nakladatelství: Egmont


První kniha fantasy série příběhů o Willovi a jeho přátelích z hradu Redmontu.

Will je na svůj věk malý, ale zato je hbitý a neobyčejně bystrý. Celý život snil o tom, že se stane slavným rytířem jako otec, kterého nikdy nepoznal, ale do bojové školy na hradě Redmontu ho pro malý vzrůst nepřijmou. Místo toho se dostane do učení k Haltovi, tajemnému hraničáři, jehož záhadnou schopnost neviditelně se pohybovat lidé přičítají černé magii. Will se postupně učí používat zbraně hraničáře: luk a šípy, šedozelenou pláštěnku a houževnatého malého ponyho. Ačkoli Will nemá meč ani velkého koně, po kterých tolik toužil, zjistí, že dobrý hraničář je pro království stejně důležitý jako slavný rytíř. A když se s Haltem vydá na nebezpečnou výpravu do pustiny, aby vystopoval děsivé tvory, kteří se chystají zabít krále, zjistí nakonec, že hraničářské zbraně nejsou tak špatné…



********

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější     
Obálka knížky se mi hodně moc líbí - rozhodně dokáže na čtenáře zapůsobit a k tomu osobně mám fialovou barvu moc ráda :). 

První pohled, aneb mé očekávání 
Přiznám se, než jsem se do knihy pustila, měla jsem z této knížky rozporuplné pocity. Převážně jsem ale na příběh Willa byla celkem dost zvědavá, jedna moje spolužačka o něm totiž pořád básnila - "To si prostě musíš přečíst!" A mě to samozřejmě nedalo a musela jsem se dozvědět, co je na Hraničářově učni tak úžasného.


Zítřek bude nějvětší den v jeho životě, protože zítřek je Den vybírání a zítra se rozhodne, jak prožije zbytek života. 

Vzhůru k příběhu, aneb mé pocity z něj
Vůbec nelituji, že jsem se do knížky pustila - velmi mě překvapila a moc se mi líbila. Příběh utíkal hezky svižně, nebyly zde zbytečně dlouhé popisy. Zkrátka mi styl autora sedl - příběh byl takový lehký, milý a místy i dost srandovní, ale zároveň dokázal být napínavý a akční. 

Děj se odehrává v zemi Araluen. Hlavní postavu Willa čeká velké rozhodnutí - musí se rozhodnout, do jaké školy chce jít a jaké řemeslo chce po zbytek života dělat. Will má ale ve své volbě jasno - chce do bojové školy, chce se stát rytířem. 
Jenže je tu háček -Will je malého vzrůstu, tím pádem nemá moc velké šance a předpoklady stát se zrovna dobrým bojovníkem. Will je sice malý a hubený, ale na druhou stranu jiné přednosti a schopnosti. Je mrštný, chytrý, vynalézavý a pohotový - to jsou předpoklady pro jiné "řemeslo", o kterém Willa ovšem nikdy nenapadlo neuvažovat...

Will a Halt, tato dvojka se mi moc líbila. I přes Haltovo spíše chladnější a pasivnější chování jsem si ho dost oblíbila. Je to velice zvláštní postava, ale já ji mám ráda :). Docela jsem si nakonec oblíbila i Horáce - tušila jsem, že v tom klukovi přece jen něco dobrého je a upřímně jsem hodně zvědavá, jak se jeho postava bude dál vyvíjet. 

Shrnutí
Jednoznačně jsem moc ráda, že jsem si knížku přečetla, na celém tom příběhu opravdu něco je. Kdyby na mě nečekala pěkná hromádka jiných knih, které si chci už opravdu dlouho přečíst, určitě bych se hned pustila do dalšího dílu. Snad brzy se tedy k Willovi vrátím, protože prostě musím vědět, jak to s ním bude dál :). Zkrátka si jeho další dobrodružství prostě nemůžu nechat ujít.


* zdroj obrázků- google.cz
* zdroj anotace a obálky - egmont.cz
 


6 komentářů:

  1. uz jenom ta anotace z knihy si vyzadala moji pozornost, ale tvoje recenze me naprosto presvedcila o tom ze si ji musim precist :)

    OdpovědětVymazat
  2. Toto si chcem už dlho prečítať, odporučila mi to jedna blogerka a mňa to už dávno zaujalo. Pekná recenzia 8)

    OdpovědětVymazat