pondělí 28. října 2013

RC Recenze: Štěstí na dosah


Kniha: Štěstí na dosah
Autor: Irena Petříková
Počet stran: 224
Vazba: Paperback
Vydáno: 2013/10
Nakladatelství: FRAGMENT


Ireně se splní přání - společně se dvěma kamarádkami odlétá na prázdniny do vysněného Londýna. Města, ve kterém září spousta hvězd nejen na nebi… Irena v něm prožije svůj sen, lásku i smutek. Najde však i svoje štěstí?

Také jste někdy snily o klukovi z plakátu? Co byste dělaly, kdyby stál najednou před vámi?






*******

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější     
Obálka knížky se mi docela hodně líbí, řekla bych, že čtenáře dokáže zaujmout. 

První pohled, aneb mé očekávání 
Moje reakce po přečtení anotace byla hodně kladná, pomyslela jsem si jo, to by se mi mohlo líbit. Vypadalo to sice na další dívčí román, ale já se na knížku i přesto docela těšila, byla jsem zkrátka zvědavá, čím tahle knížka bude jiná, jenže...


Vzhůru k příběhu, aneb mé pocity z něj
Po dočtení knížky jsem si připadala, že sama sním. Řeknu vám, takovouhle knížku jsem zatím snad asi nečetla. Začnu asi takhle - tenhle příběh byl prostě něco! No jo, jenže jde o to, v jakém smylu...Upřímně, tato knížka mě dost překvapila, jenže v tom horším, ne-li nejhorším slova smyslu. Nejprve jsem to tedy nechtěla říkat zrovna tak přímo, ale bohužel musím říci, knížka mě zklamala. Teď vlastně ani přesně nevím proč, ale od celé knížky jsem toho čekala mnohem, ale mnohem víc, jenže pak přišla krutá realita a bohužel tvrdý náraz...

Styl autorky mi bohužel nebyl zrovna dvakrát blízký. Knížka je napsaná hodně osekaně, bez hlubšího smyslu či popisu, postavy jsou takové nijaké. Já vám nevím, možná jsem až moc kritická, ale knížka mi prostě vůbec nesedla.

Je vidět, že hlavní hrdinka Irene není nikdo jiný než sama autorka, které se nemůže zapřít, že má opravdu velké sny, což jí vůbec neberu. Ani si nemyslím, že samotné téma knížky by bylo zas až tak úplně špatné, ale to podání? Příběh si mě prostě nezískal, byla na mě prostě moc naivní a přeslazená. Jedno z mála plus na knížce je, že utíkala celkem rychle, ale.. já vám nevím a zase jsme u toho - občas jsem si až říkala, že si snad ze mě někdo dělá srandu... 

Myslím, že knížka by se mohla líbit těm čtenářkám, které jsou zarytými a to naprosto! oddanými fanoušky skupiny One Direction. K tomu ale pravděpodobně budete muset zbožňovat hlavně Harryho Stylese, protože jinak nevím, opravdu nevím. 
Osobně mám tedy skupinu 1D taky moc ráda, Harry není zrovna mým oblíbencem, ale i přes to všechno na mě tento příběh byl zkrátka moc - chvílemi jsem se nestačila divit a kroutit hlavou nad tímto hooodně vysněným a nereálným příběhem. 

Upřímně jsem se u této knížky i hodně nasmála - hlavně u scén, kdy jsem si říkala, že to snad ani není možný. Ale dobře, berme to tak, že hlavní hrdince se zdá sen a ve snu se stávají, jak to říct.. až takové neskutečné a nevšední věci, tak to potom možná i dobře, ale jinak...

Shrnutí
Jak jsem již řekla, pokud zrovna nezbožňujete kluky ze skupiny One Direction, raději se do této knížky nepouštějte. Také bych řekla, že se knížka bude líbit spíše mladším čtenářkám tak kolem 10. let, mě zkrátka přišla tak trochu přitažená za vlasy.


Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT
za poskytnutí recenzního výtisku.
* zdroj anotace a obálky - fragment.cz
* zdroj doplňujících obrázků - google.cz
 

Žádné komentáře:

Okomentovat