sobota 12. října 2013

Liebster award tag

Tento týden byl strašně hektický - samý test :/. Na internet jsem se pomalu ani nedostala a ke knihám už skoro vůbec ne :(. Příští týden si to ale hodlám vynahradit :)). Díky mému plnému nasazení co se školy týče, se musím bohužel upřímně přiznat, že o tomto tagu -Liebster award tag - jsem se dozvěděla teprve včera, kdy jsem se i zároveň dozvěděla, že jsem byla sama nominována Kristie, které tímto moc děkuji :). Tento tag mě hodně moc zaujal, takže se ráda také přidám :).

Pravidla: 
- Řekněte o sobě 10 věcí
- Odpovězte na 10 otázek blogerky, která vás nominovala
- Vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat
- Nominujte 5 blogerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářu
- Informujte blogery o tom, že jste je nominovaly



10 věcí o mně:  
1. Mám ráda sovy ;).
2. Zbožňuju hroznové víno, meruňky, jablka a jahody.
3. Nesnáším rajskou omáčku a lečo.
4. Mám hrozně ráda citáty, přísloví, motivační obrázky.
5. Chodím na čtyřleté gymnázium.
6. Poslouchám One Direction. 
7. Nemám ráda zimu a déšť. Ať už je zase teplo! =D
8. Mám hrozně ráda Vánoce - hrozně ráda zdobím náš dům. Mám hrozně ráda svíčky.
9. Hodně se mi líbí romány Jane Austen.
10. Moje nejoblíbenější předměty ve škole jsou angličtina, matematika a počítače (IVT) a tímto rokem i psychologie :). Moc nemusím němčinu, fyziku a chemii.

Otázky a odpovědi:
1. Zajímalo by mě, jak jste na tom se současnou českou (slovenskou) tvorbou? Čtete české (slovenské) autory nebo spíše zahraniční?
Převážně čtu a vyhledávám spíše zahraniční autory. To ale vůbec neznamená, že bych si myslela, že čeští autoři nejsou dobří, naopak :). Před nějakou dobou jsem četla knížky Nebezpečná láska a Nepřítel mého nepřítele od Kateřiny Petrusové a knížky jsem si naprosto zamilovala :). 

2. Jak moc vás při výběru knihy ovlivní obálka?
Myslím, že bych lhala, kdyžbych řekla, že na obálce nezáleží. Záleží :). Na druhou stranu je ale samozřejmě také důležité, o čem kniha vlastně je. Takže je to, dá se říci, ve výsledku takový menší kompromis. Když má knížka zajímavou anotaci a i hezkou obálku, nestěžuju si :).

3. Stalo se vám, že vás zklamala kniha od vašeho oblíbeného autora?
Zatím se mi to asi nestalo, za což jsem ráda :).

4. Jaký máte názor na e-booky?
Myslím, že to má své pro i proti, tak jako vše. Já osobně určitě upřednostňuji reálnou, pevnou knížku - ten pocit, když si ji nesete z knihkupectví je prostě k nezaplacení =D, ale e-book má rozhodně své výhody také - nijak ho nezatracuji =D. 

5. Myslíte si, že vám čtení (a případně i psaní recenzí) pomáhá zlepšit se v mateřském jazyce? Máte třeba lepší slovní zásobu, při psaní děláte méně pravopisných chyb, atd.
Rozhodně. Myslím si, že díky čtení a psaní recenzí jsem si určitě rozšířila slovní zásobu a jsem za to moc ráda :). Přijde mi, že jsem se trošku i změnila co se týče vyjadřování, jak už psanou tak i mluvenou formou. Díky knížkám mě ve škole dokonce začala čeština bavit o něco více :)

6. Jak moc vás ovlivňuje váš blog?
Řekla bych určitě kladně. Je to zkrátka takový menší únik od reality, místo, kde si člověk může odpočinout. Jsem strašně ráda, že ho mám :).

7. Kterou knížku byste si nikdy nepřečetli?
Jakoukoli hororovou. Na horory prostě nejsem, nerada se bojím =D. 

8. Fandíte v knihách spíše záporákům nebo klaďasům?
Klaďasům. I když jsou i výjimky. Vlastně by se dalo říci, že je to tak napůl, ale většinou těm klaďasům =D.

9. Když knižní adaptace, přijde vám lepší film nebo seriál?
To je docela dobrá otázka. Řekla bych asi film, i když zase jak kdy. Například si neumím představit Twilight jako seriál nebo naopak TVD jako film =D.U seriálů mi jen vadí, že se celý ten příběh většinou strašně natahuje, až to potom člověka omrzí.

10. Máte nějakého oblíbeného klasického autora? Koho a proč?
Jane Austenovou mám hodně ráda - líbí se mi její styl psaní. Četla jsem v podstatě všechny její romány a velmi jsem si je oblíbila. Nejraději mám asi Pýchu a předsudek a Emmu.


Co se týče posledního úkolu, nominovat další blogy a položit jim otázky, zjistila jsem, že už většina lidí byla stejně prý nominována, takže tento úkol asi tak trochu vynechám, snad to nevadí :).

To by bylo asi vše. Ještě jednou moc děkuji Kristie za nominaci :)).

2 komentáře:

  1. A já ti děkuji za zapojení a zodpovězení otázek. :)
    Také bych nikdy nečetla hororovou knížku, nerada se totiž bojím, jop. :D A můj oblíbený klasický autor je také Jane Austen, ona je prostě skvělá spisovatelka a její knížky se mi z povinné četly nejlépe. :)

    OdpovědětVymazat