pondělí 29. července 2013

RC Recenze: Marina

 
Kniha: Marina
Autor: Carlos Ruiz Zafón
Počet stran: 256
Vazba: Hardback
Vydáno: 2012/03
Nakladatelství: CooBoo


"Po patnácti letech se mi vrátila vzpomínka na ten den. Viděl jsem toho mladíka, jak se potuluje mlhou kolem nádraží Estación de Francia, a jméno Mariny mě znovu zasáhlo jako čerstvá rána. Každý z nás má ve své duši zamčené nějaké tajemství. A tohle je to moje.“ 

Píše se rok 1980 a mladý student Oskar Drai na jedné ze svých zasněných toulek potkává odvážnou Marinu. Společně se vydávají za záhadným znamením černého motýla. Nemají však ani tušení, jaké hrůzy na ně v temných uličkách Barcelony čekají. 


*******

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Už ze samotné obálky z knihy vyzařuje určité tajemno. Už od pohledu na mě Marina zkrátka působila určitým ponurým a záhadným způsobem. 


Vzhůru k příběhu, aneb mé pocity z něj
Podle anotace se v příběhu mladého Oskara vrátíme do roku 1980. Příběh se odehrává ve Španělsku, ve velkoměstě Barcelona. Nejen z tohoto důvodu mě tato kniha začala dost zajímat, před pár týdny jsem totiž sama Barcelonu navštívila. Město se mi moc líbilo, měla jsem v něm skoro pocit, že je zde možné vše. Dobrodružství, které zde zažil Oskar se záhadnou Marinou jsem sice (naštěstí) neměla možnost zažít, ale i tak na mě atmosféra tohoto města mile zapůsobila, i když je tu na mě až moc lidí :D. Raději to zkrátím - Marina - příběh z tajemných uliček Barcelony? To zní zajímavě...

Styl autora, jež má velice zajímavé jméno, mě zaujal. Příběh se mi četl velmi dobře, byl napsán velice poutavě. I přestože mi nějaké určité pasáže vyloženě nesedly, byly na mě až takové, dá se říci, moc hraničící s hororem - ano, mám slabší žaludek. Navzdory tomu jsem po celou dobu čtení měla nutkání pokračovat ve čtení, chtěla jsem se zkrátka dozvědět, jak to dopadne, kdo je za vše zodpovědný a podobně.

Někdy k těm nejskutečnějším věcem dochází jen v naší představivosti.

Příběh patnáctiletého Oskara je napínavý, akční, tajemný, záhadný a jak jsem již řekla, občas i pěkně hororový. Rozhodně by se také ale dal shrnout jako jedna velká nebezpečná detektivka. 

Autor nám v knize naservíroval spoustu vyprávění, spoustu detailních vyprávění postav, až jsem se v tom chvílemi trošku ztrácela. Podobně tomu bylo i s postavami a jejich jmény. Naštěstí jsem se postupně ve všem vyznala, za což jsem byla upřímně ráda. Stejně si ale myslím, že až si knížku přečtu po druhé, pochopím ji ještě o něco více a o něco lépe.

Marina mi jednou řekla, že vzpomínáme jen na to, co se nikdy nestalo.

Shrnutě
Kniha sice nebyla úplně můj šálek čaje, přesto mě zaujala. Je na ní něco, co člověka prostě dostane a zaujme a jen tak nepustí - například touha vědět, kdo páchá věškeré TY věci. Jen jedna věc - moc nedoporučuji číst Marinu přímo před spaním, pokud jste na tom se slabějším žaludkem jako já, z vlastní zkušenosti vím, že to není dobré ;).



Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku.


* zdroj anotace a obálky - CooBoo.cz 
* zdroj doplňujících obrázků - google.cz
* zdroj doplňujích textů - ze samotné knihy

14 komentářů:

  1. Marinu jsem četla skoro před rokem a dodnes na to ráda vzpomínám, protože díky tomu, jak Zafón skvěle píše, mělo všechno úžasnou atmosféru... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Abych pravdu řekla, z Mariny jsem nebyla zrovna odvázaná, ale je fakt, že obálka je hezky tajemná.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tahle recenze mi přišla vhod. Na Marinu si brousím drápky už hodně dlouho a teď si mě celkem utvrdila v tom, že si jí musím co nejdříve přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  4. Marina je opravdu zvláštní kniha, také to nebyl úplně můj šálek, ale přesto je něčím zajímavá... Hodně se mi líbil styl psaní, bylo to celkově takové jiné, originální.

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Až tak tě kniha podle mé recenze zaujala? =D To jsem ráda ;)

      Vymazat
  6. Marinu jsem taky četla, líbila se mi a docela jsem si i bála, ale přišla mi hodně pochmurná a někdy i depresivní.

    OdpovědětVymazat
  7. Určitě to působí zajímavě :) Na tuhle knihu jsem se dívala už dříve a ani jsem si nevšimla, že ji vydalo CooBoo :D

    Každopádně pěkná recenze, myslím, že tohle by mohlo být šálkem mého čaje :) Navíc se mi děsně líbí obálka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ;). Pokud máš ráda trošku víc děsivější a tajemnější příběhy, určo to bude tvůj šálek čaje! :))

      Vymazat