pondělí 27. srpna 2012

Recenze : Modrá jako safír


Kniha : Modrá jako safír
Série : Drahokamy
Díl : 2.
Autorka : Kerstin Gier
Počet stran : 344
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/08
Nakladatelství : CooBoo

Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

******* 

První pohled, aneb mé očekávání  
Co říct ?!=) První díl Rudá jako rubín jsem si zamilovala, takže jsem byla na pokračování víc než jen zvědavá a na knihu jsem se strašně moc těšila.

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější  
Celá série Drahokamy má úžasné obálky a Modrá rozhodně není výjimkou!

Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
Kerstin Gier je německá autorka románů pro ženy. Diplomovaná pedagožka píše svoje romány od roku 1995. Její prvotina Muži a jiné katastrofy zaznamenala obrovský úspěch a kniha byla zfilmována. Autorka žije na volné noze se svým mužem, synem a dvěma kočkami nedaleko Kolýna nad Rýnem.  


Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Jako kdyby Rudá vůbec neskončila! Příběh v Modré jako safír jede zkrátka dál. Žadné přestávky, žádné pauzy. Prostě jak Rudá skončila, tak Modrá začíná, tedy scénkou mezi Gwen a Gideonem v kostele! Hrozně moc se mi toto napojení líbí, protože příběh jede prostě dál bez sebemenšího časového rozdílu.


Gideon se konečně "vyjádřil" ke svým citům ke Gwendolyn, takže by se dalo čekat, že se jejich vztah, který si doposud vytvořili, přece jen krapet změní. Opak je ale pravdou. Gideonovo následující chování si Gwen neumí vůbec vysvětlit. A co teprve ty jeho změny nálad! Pro Gwendolin je Gideon záhadou...
Od toho dne, kdy Gwen zjistila, že je namísto Charlotte nositelka cestovacímu genu, se už mnohokrát vydala do minulosti a setkala se s nejedním příbuzným. Jednoho dne se ale při svém elapsování setká s dalším ze svých příbuzným a to se svým dědou. Tedy ne tak úplně. Setká se s jeho mladším já za velmi podivných okolností. Naštěstí v něm ale najde oporu.

Příběh je děsně zamotaný. Všechno je spojené ze vším a musím říci, že jsem se v ději někdy trochu i ztrácela! Ta propracovanost příběhu je opravdu ohromná. Osobně jsem zvedavá, jak se to nakonec všechno vyřeší a co nakonec ještě vyjde najevo. A co teprve všechny ty záhady, náznaky a tajemství? 

Jako kdyby Gwen neměla v životě už dost problémů a starostí. Gwen si "najde" nového kamaráda díky svému nadání vidět duchy a to docela neodbytného chrliče Xemeriuse. Ze začátku je jí jeho přítomnost docela nepříjemná, protože je to dotěrné a nezbavitelné stvoření, ale nakonec Gwendolyn zjistí, že kamarádit se s tímto docela chytrým a šikovným duchem démona nemusí být vždycky na škodu. Je pro ostatní neviditelný a umí procházet zdí, co víc si přát? =) Já osobně jsem si Xemeriuse oblíbila a možná, ale jen možná bych ho brala taky! :D

I tady se setkáme s člověkem,který má všechno kolem cestování časem na svědomí a to s hrabětem Saint Germainem. Tentokrát se s ním Gwen a Gideon setkají na soaré v 18. století, na které se Gwendolin musela předem hodně připravovat. Učitelem jí byl nerudný Giordano a její sestřenka Charlotte, která se jí snažila svoje znalosti předat. Nemějte ale strach, ani tady nebyla Charlotte nijak zvlášť milá. 
Na Gwendolyn je toho najednou nějak moc. Musí se na svoji cestu do 18. století perfektně připravit. Musí se naučit tancovat, historii do sebemenšího detailu, oslovování různých lidí, používat vějíř, naučit se šermovat a spoustu dalších věcí. Například ještě nepoužívat slovíčka cool, televize, atd..

Pokud váháte po přečtení prvního dílu a máte strach, že vás tento díl zklame, je to opravdu zbytečné =). Modrá jako safír rozhodně stojí za přečtení. Opět vás pobaví pěkná porce velice vtipných hlášek a situací. Celkově musím říct, že jsem se skoro u celé knihy pořád musela usmívat. Jinak to prostě nešlo!

Shrnutě
Modrá jako safír je prostě skvělá kniha. Oproti prvnímu díly mi ale možná přišla taková trochu jednodušší. No, to asi není zrovna správné slovo. Prostě taková jako přestupní stanice mezi prvním a závěrečným dílem. Čtení jsem si maximáně užila a od knihy se nedá opravdu jen tak odpoutat. Příběh vás k sobě neustále táhne, takže možná jen na toto si musíte dát pozor! :D Co se mi ale vůbec nelíbí, je ten konec! To je něco absolutně hrozného pro čtenáře! =) Jediné co mi bohužel zbývá je počkat si na poslední díl. A věřte mi, to čekání je hrozně!


* zdroj anotace a obálky - CooBoo.cz
* zdroj doplňujících obrázků - www.deviantart.com
* zdroj informací o autorce : databazeknih.cz
 

10 komentářů:

  1. Tuto sérii jsem nečetla a nějak se k tomu ani nemůžu dokopat! Nicméně jak tak čtu tvoji recenzi asi bych ji přelouskat měla :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem tuhle sérii nečetla .) Nejdřív mě děsil růžový obal s nápisem o lásce, ale po těch kladných recenzích a informaci, že kniha vypráví o cestování v čase, ji mám v plánu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já četla a hroozně :D závidím!! :D
    Chci si knížku co nejdříve koupit! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já se tak těším až si knížku přečtu!Promiň tvůj článek jsem si přečetla kromě děje-to jsem se musela přemlouvat až do konce prvního odstavce, protože jsem si nemohla nechat ujít to čerstvé překvapování až budu knížku číst! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jedna z neúžasnějších serii! :) zatím jsem přečetla jen první díl,ale druhý si chci taky brzo pořídit..snad se bude číst,tak dobře jako ten první :)

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím jsem četla pouze Rudá jako rubín a je to s přehledem nejúžasnější kniha co jsem kdy četla úplně mě vtáhla do děje a přečetla jsem ji za jedno odpoledne jedním dechem ;) Určitě doporučuji a těším se až si skočím do knihovny pro Safír :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mne se na téle knize nejvíc líbilo,jak se Gwen opila na Soaré!:DD

    OdpovědětVymazat
  8. Četla jsem jeden díl a je to úplně super kniha, ale když jsem se dívala na obrázky k filmu, tak jsem se zhrozila. Gideon je tam úplně nechutnej a Gwendolin? Je fakt divná. Hlavně mě štve, že ji autorka udělala s černýma vlasama, je to takový divný. Prostě Gwendilin=blondýna. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, kniha je to strašně pěkná :). Film a celkově filmové obsazení jsem si taky představovala krapet jinak, ale co se dá dělat =D

      Vymazat
  9. právě jsem knížku dočetla a vidím to přesně jako ty!

    OdpovědětVymazat