RC Recenze: Nebezpečná láska

Série: Bavettovi *1
Autorka: Kateřina Petrusová
Počet stran: 376
Vazba: Hardback
Vydáno: 2012/02
Nakladatelství: FRAGMENT

Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

*******

Poté, co jsem si obálku důkladně prohlédla a knížku si přečetla, nevím, jestli by se dala najít jiná obálka, která by se ke knize více hodila. Přijde mi, jako kdyby už ze samotné obálky samotný příběh doslova dýchal, nemyslíte?

V případě Nebezpečné lásky jsem neměla skoro žádné očekávání. Musím se přiznat, i když teďka po přečtení docela nerada, že na mě Nebezpečná láska na první pohled moc nezapůsobila. Nevím, zkrátka jako kdyby v ní bylo něco, co mě prostě drželo od knížky dál - že by nějaké nadpřirozené síly?! :D V podstatě jsem už také dlouho nečetla knihu od českého autora a možná i to mělo za následek, že jsem knize a vlastně ani samotné autorce, nevěřila.

Vzhůru k příběhu, aneb mé pocity z něj
Po začtení do knížky, v podstatě už po pár prvních stránkách, mi bylo jasné, že jsem se v této knize šeredně spletla. Příběh i postavy si mě získaly. I přesto, že je autorka českého původu, místem děje je USA, přesněji New York a jeho okolí. Jsem ráda, že tomu tak je. Stejně tak jsem ráda i za autorčin výběr jmen postav, která nejsou doslova česká. Ne že bych vyloženě měla něco proti českým jménům, ale na druhou stranu... :)

Asi už podle anotace je člověku jasné, že v knížce nepůjde zrovna o moc lehký příběh, a to hlavně z citového hlediska - ".. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství.." Autorka si ale s tímhle tématem dobře poradila a příběh, který vytvořila, stojí opravdu za to. Kniha je napsána napínavě, i smutně, zároveň ale vesele a jemně. Při čtení se u člověka střídají nepatrné slzy v očích, které ale postupně přerostou v opravdové nezadržitelné slzy, s neustálým pousmíváním a přiblblým chichotáním.

Příběh mě prostě překvapil a to na té nejvyšší úrovni. Ráda čtu knihy s příběhy ze "skutečného" života a příběh Paige a Michaela je prostě něco. Láska, spousta vtipu a humoru, sem tam i nějaký ten smutek - myslím, že nepřeháním, když řeknu, že autorka by se rozhodně mohla měřit s nejrůznějšími celosvětově známými spisovateli. Dokonce jsem si tak říkala - jak by asi vypadala tato kniha zfilmovaná? Já bych do kina na tento příběh určitě šla! :)

Něco málo k hrdinům? Hlavní hrdinku Paige jsem si oblíbila, její povaha se mi líbila. Obdivovala jsem ji, za jeji trpělivost a celkově za její jednání. Jinak můžu prakticky říci, že většina osazenstva mi nevadila. Najdou se tu samozřejmě i postavy, které jsem lehčeji řečeno nemusela, ale ti zase do příběhu tolik (naštěstí) nezasahovali.

Shrnutí

Možná se už budu opakovat, ale - kniha mě dostala a naprosto si mě získala. Autorka dokázala vytvořit něco naprosto úžasného a upřímně před ní smekám. Příběh, který vytvořila, je tajemný a člověk mnohdy opravdu neví, na čem vlastně je. Autorka nás nejednou tahá za nos, nejednou nás nechá pěknou chvíli "trpět". Myslím, že o Nebezpečné lásce bych vám tu zkrátka mohla básnit celý den. Snad už jen, že jsem opravdu strašně ráda, že jsem si knížku nakonec přečetla a samotné Kateřině Petrusové se musím omluvit - NL je prostě dokonalá kniha!!!

Knížce dávám plný počet hvězdiček, ale podle mě si knížka zaslouží mnohem víc! :)

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

* zdroj anotace a obálky - Fragment.cz