sobota 25. února 2012

Recenze : Andělé 1 - Pád


Série : Andělé
Díl: 1. 
Autorka : Lauren Kateová
Počet stran : 320
Vydáno : 2011/08
Nakladatelství : Knižní klub

Některým andělům je souzen Pád... Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít

Můj dojem
Většinou si knihu vybírám podle toho, jak se mi líbí anotace. Tím chci říci, že o tom abych si nějakou knihu koupila mě samozřejmě musí nejprve přesvědčit to o čem vůbec je. No spíše u většiny knih jsem to takhle většinou dělala:). Samozřejmě, obálka má na koupi knihy také svůj vliv, co si budeme povídat:D. U této knihy se ale musím přiznat (jako spousta lidí, u kterých jsem četla hodnocení této knihy), že mě obálka rozhodně zaujmula na první pohled, zkrátka je opravdu nádherná a já přiznávám, že více než anotace, která samozřejmě také není vůbec špatná, mě zaujala právě obálka. A takhle jsem se vlastně dostala k této knize.

Že obálka o kvalitě obsahu knihy ještě tolik nevypovídá je jasné. Nejde spoléhat na to, že si řekneme: ,,Jéé, nádherná obálka u určitě přenádherného děje". Přiznám se, že než si nějakou knihu koupím či napíšu si o ni, skoro pokaždé si přečtu reakce některých čtenářů na ni. Ne že bych vyloženě dávala na jejich pocity, ale mě to tak nějak pomáhá udělat si dopředu o knize alespoň nějaký obrázek. Zkrátka jestli toho od knihy mám čekat opravdu hodně. Jasně, každý má jiný vkus,... Takže, abych se konečně dostala ke knize. Zatím mi přijde, že vám tu dělám nějakou přednášku na téma jak poznat dobrou knihu :D...

Od knihy jsem toho čekala opravdu hodně. Bylo to hlavně kvůli tomu, že se jedná o knihu o andělech (knihy o andělech mám moc ráda). Na jednu stranu jsem ale měla strach, aby mě kniha nezklamala, takže jsem se do čtení pouštěla dá se říci opatrně:). A světe div se, nakonec mě kniha mile překvapila:-)...Ještě než přijdu k popisování děje a mých pocitů z něj, ráda bych ještě zhodnotila, jak se mi líbila kniha jako sama o sobě. Podle mě je pěkně čtivá. Je psaná ve třetí osobě z pohledu Luce. Co mi u knihy asi jako jediné vadí, jsou ty dlouhé kapitoly. Přiznám se, že nemám ráda, když jsou kapitoly v knize dlouhé přibližně 20 stránek, protože nerada od knihy odcházím uprostřed děje. A pak když opravdu už například nemáte čas a pospícháte, tak vás to prostě nutí dočíst tu rozečtenou kapitolu. Nevím jak vy, ale já to tak mám určitě:).


Co se týče jednotlivých postav. Hlavní postava Luce Priceová je podle mě milá dívka a docela se mi i zamlouvá. Teď když o tom tak přemýšlím si nevybavuji nějakou chvíli, kdy jsem nad ní kroutila hlavou, možná jen nějaké momenty, jak ,,pronásledovala" Daniela- někdy mi to přišlo až uhozený:). Tak a dostáváme se ke druhé hlavní postavě a tou je nikdo jiný než Daniel Grigori. Je naprosto jasné hned ze začátku knihy nebo z anotace, že to bude právě on, o koho vlastně celou tu dobu půjde. No, kdyby člověk dal vždy na první dojem, nevím nevím, jak by to v tomto případě dopadlo. První setkání Luce s Daniel totiž nedopadlo moc dobře. Spíš se přiznám, že jsem nad ním i kroutila hlavou a celou knihu čekala, až Daniel Luce svoje chování vysvětlí. Pak jsou tu další postavy sice ne úplně hlavní, ale rozhodně stojí za zmínku. Patří mezi ně například Cam. Z něho jsem ze začátku měla podivný pocit, pak se kniha docela slušně rozjela a docela se mi líbilo, jak se zajímá o Luce, i když mi ho v nějakých momentech bylo až líto, jenže nakonec, no... Pak je tu Penn, kamarádka Luce, která je velice milá, dobrosrdečná a kamarádská. Dále je tu divoká a potrhlá Arriane, krásná a podle mě docela chytrá Gabbe a mnoho dalších lidí, kteří tvoří nenahraditelnou internátní školu Meče & kříže.

Co se týče slečny Sophie - milé postarší knihovnice. Docela mě zklamala. Ze začátku jsem z ní měla smíšené pocity, ale postupem času jsem si ji ne vyloženě oblíbila, ale zkrátka mi nevadila, hlavně pro to, jak se mile chovala k Luce. Tak ve druhé třetině knihy jsem z ní ale začínala mít divný pocit, ale pořád jsem si říkala, že to nemá smysl, neboť zkrátka nepatří k těm zlým. Jenže...

Trošku víc jsem se rozepsala o postavách, co:). Zbývá shrnutě popsat děj. Lucinda Priceová se jednoho dne ocitá ve škole Meče & kříže. Dá se říci, že jde spíše o polepšovnu. A kde se tam vlastně premiantka na velice uznávané škole, která umí latinsky a francouzsky,... vůbec vzala? Svým způsobem totiž zapříčinila smrt chlapce, který uhořel. Rozhodně si uvědomuje, že život na této škole, kde váš každý pohyb sledují kamery, kde vám po příchodu do školy seberou mobilní telefon a kde máte 15 minut týdně, abyste někomu zavolali, nebude zrovna jednoduchý. Naštěstí si docela rychle najde kamarádku Penn, která jí v mnoha věcech pomůže. Ale i první den na nové škole nedopadne podle Luciiných představ, neboť si hned první den udělá nepřátele, jak typické, nemyslíte:D. Na řadu přichází pan tajemný. Luce Daniel ihned upoutá. Má i takový pocit, že se spolu už někdy setkali - což on výhradně popírá:). Dále na scénu přichází další zajímavý chlapec Cam. Všemožně se snaží zaujmout Luce a jak sama Luce připouští, cítí se v jeho blízkosti v bezpečí. Jenže to v žádném případě není Daniel, který jak se zdá něco skrývá. Jenže co?

Shrnutí:
Když to tak shrnu. Kniha, jak jsem již v úvodu napsala, mě potěšila. Svým rozuzlením mi docela připomněla knihy Nesmrtelní od Alyson Noël - reinkarnace, věčná láska,... Určitě stojí za to aby si ji přečetli ti, kteří mají rádi anděly a udělaly si na ni sami obrázek.  Co bych tak možná ještě dodala. Nevím, jak to vyloženě slovy vyjádřit. Upřímně jsem si myslela, že kniha bude ještě trošku o něčem jiném, neříkám, kniha mě docela nadchla, to ano, ale v takové té přiměřené míře. No uvidíme, jaký bude druhý díl Muka, ke kterému se doufám brzo dostanu:). Už jen ta obálka, kterou druhý díl má, mě opět velice zaujala:D.



Nakonec je tu ještě book trailer, který je podle mě moc pěkný:






Anotace a obrázek obálky: Bux.cz
Doplňující obrázky: Weheartit.com
Použité video: YouTube.com

3 komentáře:

  1. Ahoj, tuto knihu jsem nečetla, ale četla jsem si jiné recenze, kde mě přešla chuť si tuto knihu koupit a přečíst a jsem ráda že se aspoň někomu líbí a tvé hodnocení mi zase vrátilo chuť na koupi této knihy. Díky

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle díl se mi zdál ještě dobrý, ale ty další už mi přišli nic moc :/

    OdpovědětVymazat