pátek 25. července 2014

RECENZE: Jak mi Jane Austenová zničila život


Kniha: Jak mi Jane Austenová zničila život
Autor: Beth Pattillová
Počet stran:  240
Vazba: Hardback
Vydáno: 2011/02
Nakladatelství: IKAR


Moderní milostný i detektivní příběh pro obdivovatelky Jane Austenové. Emma, mladá americká vědkyně se zaměřením na Jane Austenovou, přijíždí do Londýna za potrhlou starou paní, která prý vlastní stovky ztracených dopisů slavné Jane – pro badatelku úplný svatý grál! Jenže než si Emma dopisy vyslouží, musí složit řadu zkoušek, objevit zapomenutá tajemství, navštívit města, v nichž Jane žila a jen tak mimochodem najít lásku tam, kde už ji nečekala.





*******


Z cestovní kabely jsem vytáhla ošoupané vydání Pýchy a předsudku a kabelu nacpala zpátky pod sedadlo před sebou.


Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější

Obálka knížky se mi líbí, je určitě povedená a zajímavá.


Vzhůru k příběhu, aneb mé pocity z něj 
Jane Austenová byla anglická spisovatelka, která napsala plno románů o inteligentních a silných ženách, které poznávají nejrůznější nástrahy života. Při spisovatelčině jméně se každému musí vybavit její nejznámější román Pýcha a předsudek. Ale dost o životopisu této ženy, pojďme raději k samotné knížce, o které bude dnešní recenze :). Od Beth Pattill se v ní totiž dozvíme něco, co se v životopisech nedočteme. Něco, co se snaží určití lidé utajit...


Jasný důvod, proč jsem si chtěla knížku přečíst, je právě to jméno - Jane Austen. Austenovou mám moc ráda a většinu z jejích románů jsem už četla, některé i víckrát. A pak tu byl ten název, který zněl velice "optimisticky" =D. Už jen zbývala "nejméně" ;) podstatná část a to přečíst si, o čem knížka vlastně je - bylo jasné, že si ji musím přečíst!

Jane Austenová mi zničila život. Vina padá výhradně na ni. 

Knížka se mi moc líbila. Měla takový trochu tajemný podtext a já si její čtení moc užívala. Kapitoly jedna po druhé utíkaly pořádně rychle, což je jednoznačně dobré znamení, co se čtivosti knížky týče. Příběh je napsán vtipným, oddechovým způsobem - je plný dobrodružství, tajemna, tajemství, ale také romantiky. Vše, co jsem od knížky čekala.

Vždycky jsem se chtěla stát částí nějakého velkého tajemství, však to určitě znáte - pátrat po jednotlivých stopách, podniknout úžasná dobrodružství a na konci poklad. Něco podobného potkalo i hlavní hrdinku, i když k ní musím ještě přidat problém ohledně lásky, který se nakonec ukázal ze všech problémů jako vždy nejtěžší. 

 Jane Austenová mi totiž nezkomplikovala život svou nakažlivou zálibou ve šťastných koncích, ale svým smyslem pro čest.

Hlavní hrdinka Emma je sympatická a milá hrdinka. Zrovna si prošla asi nejtěžší životní situací a snaží se začít, jak se říká, od znova. Jak se ukáže, Jane Austen je skvělá průvodkyně. A teď k té pro ženy zajímavější části osazenstva - Adam. Adama jsem si opravdu moc oblíbila, je to takový ten typ muže, kterého si musí zamilovat každá romantická žena. Typ muže, kterého by chtěla každá žena potkat i v reálném životě. Zkrátka takový pan Darcy...

Shrnutí
Knížka splnila přesně to, co jsem od ní čekala a můžu rozhodně říci, že se mi líbila. Četla se opravdu dobře a myslím, že pokud bych měla čas, přečetla bych ji najednou. Co mě trošku štve, je ten konec. Vím, že to je asi spíš osobní pocit, ale zkrátka mě krapet naštval. Na druhou stranu je tu ale prostor pro to, aby si budoucnost hlavní hrdinky Emmy každý domyslel po svém. 
 




*zdroj obálky a anotace - bux.cz
* zrdoj citace - samotná kniha
* zdroj doplňujících obrázků - wikipedie.cz, google.cz





 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat