RC Recenze : Kronika Cartera Kanea 1 – Rudá pyramida

Díl : 1.
Autorka : Rick Riordan
Počet stran : 408
Vydáno : 2012/03
Nakladatelství : FRAGMENT

Myslíte si, že je nějaký med nechodit do školy, věčně létat po celém světě, vozit s sebou jenom to, co se vejde do jednoho kufříku, a nemít žádný pořádný domov? Tak to budete koukat!
Už šest let cestuje Carter Kane z místa na místo se svým otcem, věhlasným egyptologem. Pořádně nezná ani vlastní sestru Sadie, která žije s prarodiči v Londýně. Děti se smějí setkat jen dvakrát do roka a tentokrát pro ně otec ještě ke všemu vymyslí nudnou prohlídku Britského muzea. Jenže pozor - egyptští bohové se probouzejí! Začínají nejděsivější Vánoce, jaké kdy Carter a Sadie zažili…
Od toho dne se život čtrnáctiletého Cartera a dvanáctileté Sadie obrátí naruby. Sourozenci Kaneovi zjistí děsivou pravdu o své rodině a poznají tajemné egyptské bohy mnohem líp než z otcových výkladů a exponátů v muzeích.

*******

Sourozenci Sadie a Carter Kaneovi prožijí skutečně zajímavý příběh. Pokud byste je ale viděli spolu, ani by vás nenapadlo, že to jsou sourozenci. Kaneovi je čtrnáct a je to hezký, inteligentní  kluk tmavé pleti. Dvanáctiletá Sadie je po mamince běloška, velmi ráda nosí vojenské boty a zvláštně barevný účes. Pěkně nesourodá dvojice...Málokdy se shodnou, protože se prakticky neznají – Carter žije s otcem egyptologem a cestuje s ním po celém světě a Sadie po smrti matky žije s babičkou a dědou v Londýně. Zdá se, že tak jak se neznají vlastně soupeří, protože jeden druhému závidí jeho život. Jak se ukáže, ani jeden z nich to zatím neměl jednoduché. Oni to ovšem netuší.

Jejich cesty se opět setkaly v ony osudné vánoce. Tu noc viděli svého otce naposledy. Vzal je do muzea, kam se jim vůbec nechtělo, ale to co se dělo dál je velmi překvapilo a poprvé se tváří v tvář setkali s podivnými tvory a dotkli se tajemna, o kterém neměli do té chvíle ani ponětí. A tento svět tajemna je na několik dní vtáhl tak silně, že vzepřít se mu bylo nad jejich síly. Setkali se s mnoha lidmi, kteří jim v jejich nelehkém úkolu najít opět svého otce pomohli, ale také s mnoha dalšími, kteří by je nejraději z tohoto světa navždy odstranili. Postupem času zjišťují, že mají schopnosti, o kterých neměli ani zdání a svět egyptských bohů je jim blížší, než komukoliv jinému. Sadie například objevila, že aniž by se to kdy učila, umí přečíst hyeroglyfy a to jim velice usnadní orientaci v novém světě.

Příběh je velmi pěkně a poutavě napsaný, pro mě novinkou – ve vyprávění se střídají Carter se Sadií. Vlastně je to forma nahrávek prožitého dobrodružství, takže čtenář dopředu ví, že všechna nebezpečí na konci knihy dopadnou pro oba dobře. Sourozenci se doplňují vtipnými či kousavými poznámkami – což je běžné u většiny sourozenců jejich věku, vlastně si docela často skáčou do svého kousku vyprávění. Podstatou ale zůstává pocit rodinné sounáležitosti, kdy jsou schopni jít až za hranice svých schopností, aby pomohli jeden druhému.

Pokud vás aspoň trochu zajímá eyptská kultura a mytologie, možná budete překvapeni. V každé kapitole se setkáte s nějakým typickým egyptským znakem či hyeroglyfem, jejich vysvětlení je velmi poutavé. Sice se tu dozvíte o různých postavách egyptské mytologie a bozích, ale překvapí vás, jakým způsobem jsou tu prezentováni, jak to vlastně vypadá pod plentou světa mimo normální smrtelníky. Vše je tak poutavé, že v průběhu čtení začnete přemýšlet, jaké by to na světě bylo, kdyby to bylo skutečné. My obyčejní smrtelníci vlastně vůbec netušíme, co se kolem nás děje a jaká nebezpečí jsou kolem nás...Jsme snad odkázáni na tento zvláštní svět? A co se s naším světem může stát? Na to dostanete odpověď právě v příběhu sourozenců Kaneových...

Takže shrnutě. Kniha se mi četla dobře, člověk se při ní začte a po skončení kapitoly chce zkrátka vědět, jak to pokračuje až je kniha u konce, což je samozřejmě dobře. Pokud jste dobrodružné povahy, určitě si knihu nenechte ujít. Osobně si moc ráda přečtu její pokračování.

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

zdroj obálky a anotace : nakladatelství Fragment
zdroje užitých obrázků: weheartit.com