pátek 26. října 2012

RC Recenze: Dotkni se temnoty


Kniha Dotkni se temnoty

Série : Cassie Palmer 
Autorka : Karen Chance
Počet stran : 352
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/09
Nakladatelství : Baronet

Cassandra Palmerová dokáže vidět budoucnost a komunikovat s duchy — což je vlastnost, díky níž po ní touží mrtví i nemrtví. Duchové mrtvých obvykle nebezpeční nejsou; ti si jenom rádi povídají... pořád. Zato nemrtví, to je jiná kapitola. Stejně jako každá jiná rozumná dívka se i Cassie snaží upírům vyhýbat. Když však krvežíznivý mafioso, od něhož před třemi lety utekla, Cassii znovu našel a jde mu jen o pomstu, musí o pomoc požádat Senát upírů. Nemrtví senátoři jí však nechtějí pomoci zadarmo – a tak Cassie musí spolupracovat s jedním z jejich nejmocnějších členů, nebezpečně svůdným upírským mistrem — a cena, kterou požaduje, může být vyšší, než jakou je Cassie ochotna zaplatit...


*******


První pohled, aneb mé očekávání
Podle anotace mě kniha velice zaujala. Duchové a upíři mi přišli jako docela zajímavé téma a tak jsem byla na knížku docela hodně zvědavá. Podle anotace mi kniha přišla zkrátka taková až tajemná...

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Obálka knihy mi přijde trochu až magická a k ději se rozhodně hodí. U knihy si neumím moc představit jinou obálku, dokáže určitě zaujmout, ta magie a tajemno z ní, dalo by se říci, až sálají...

Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí

Karen vyrostla v Orlandu na Floridě. Zkoušela studium na několika univerzitách, nakonec získala magisterský titul z historie. Brzy po studiu se vydala do zahraničí. Žila ve Francii, Velké Británii, Hong Kongu. V Hong Kongu strávila dva roky, učila zde dějepis. Na dovolenou se ráda vrací na Nový Zéland. Žije v městě DeLand na Floridě. Je autorkou dvou urban fantasy sérií zasazených do stejného světa, každá je ovšem jinak pojatá.

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Mnohokrát se mi už stalo, že ihned po první přečtené stránce mě kniha naprosto pohltila a pomyšlení na to, že bych měla knihu na chvilku odložit, bylo až nesnesitelné. Prostě to cítíte, jestli vás kniha zaujme anebo ne. Samozřejmě je nejlepší, pokud vás kniha vtáhne ihned na začátku. U této knihy Dotkni se temnoty tomu tak ale nebylo. Nejenže jsem se do knihy nemohla vůbec začíst, z knihy jsem byla upřímně až zděšená. Tato kniha byla pro mě jasným přešlapem...


Nemám ráda násilí, vraždy, všelijaké nechutnosti a především horory. Tato kniha pro mě byla horor číslo jedna. Za svůj krátký život jsem viděla snad jediný horor a to z roku 19... takže to ani pořádný horor nebyl. Zkrátka horory nevyhledávám a upřímně tato kniha pro mě místy byla naprostým utrpením...

Cassie je drsná hlavní hrnika, která toho už spoustu zažila. Nemá lehký život a nikdy neměla. Rodiče jí zemřeli, když byla malá, a od té doby žila u tzv. upírského mafiána Tonyho, který neváhal využít jejího nadpřirozeného nadání a to předvídat některé události, které se mu hodily a na kterých vydělával...

Jednoho dne toho měla Cassie už dost, hlavně poté co zjistila, že její předpovídání zaviňuje mnohé tragédie, hlavně ve prospěch Tonyho. Vždy věděla, že Tony a jeho následovníci nejsou čestní, ti to slovo v životě ani neslyšeli, ale netušila, že svým nadáním ubližuje jiným...

Cassie je na útěku, došla jí trpělivost a od svého"zadržitele" utekla. Díky svému nadání vidět duchy si mezi nimi našla nejednoho přítele a nevěřili byste, jak jsou tato stvoření užitečná , přesněji - Kam člověk nemůže, nastrčí ducha! :) Najde si ale i lidského kamaráda nebo spíše svého spolubydlícího Tomase, který nakonec není vůbec tím, kým se zdá....

Příběh je plný mafiánů, upírů, mágů, dlaků a všelijaké další havěti. V příběhu je tolik postav, jmen, že jsem se prostě po čase v příběhu úplně ztratila a pak už to bylo těžké dohánět. Bohužel na tuto knihu potřebujete absolutní klid a soustředění, což mi občas dělalo docela problémy. Myslím si, že námět knihy není špatný, ale prostě pro mě není...

Přes to všechno si ale myslím, že si kniha své fanoušky najít rozhodně může. Pokud máte rádi horory se vším všudy, je tato kniha pro vás vhodná a je velká pravděpodobnost, že se vám bude líbit. Nedoporučuju ji ale moc dospívajícím nebo spíše dětem do 15 let. Řekla bych že i vzhledem pro starší věk hlavních hrdinů a celkově pochopení děje je kniha vhodnější opravdu pro starší čtenáře. 

Trošku jsem váhala s hodnocením knihy. Hledala jsem proto nějaké kladné body, něco co by ve mě rozhodlo dát knize o něco větší počet hvězdiček, ale bohužel si myslím, že jsem moc neuspěla. Z mého pohledu mi kniha opravdu nesedla a je mi to líto, protože jsem od ní toho čekala opravdu hodně. Knihu nakonec hodnotím jedna a půl hvězdy a to hlavně za dobrý námět...

Shrnutě
Dotkni se temnoty není žádná něžná kniha. Kniha čtenáře rozhodně nešetří a násilí střídá násilí, zápletka zápletku... Do pokračování této knihy se s největší pravděpodobností asi už bohužel nepustím. 


Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí 
recenzního výtisku. 


* zdroj anotace a obálky - Baronet.cz
* zdroj doplňujících obrázků - www.deviantart.com
* zdroj informací o autorovi : databazeknih.cz
 

  

3 komentáře:

  1. Myslím, že tahle knížka je přesně pro mě, akce to je moje :D

    OdpovědětVymazat
  2. fuha 8D a pritom anotácia vyzerá dobre 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Horory nesnáším, ale přesto mě přitahují :). Myslím, že ji zkusím, díky za recenzi. :)

    OdpovědětVymazat