RC Recenze: Anna krví oděná

Autorka : Kendare Blake
Počet stran : 272
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/01
Nakladatelství : Baronet

Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.

Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.

Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.

Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

*******

Kniha mě rozhodně zaujala obálkou, která vypadá opravdu děsivě. Anotace ke knize vypadala taky hodně zajímavě. Příběh o duchách jsem vyloženě ještě nečetla, takže jsem byla zvědavá, co se z celého příběhu o Anně vyklube...

Jak už jsem napsala výše, knížka má rozhodně pěknou obálku - vypadá tajemně, děsivě,.. Rozhodně upoutá!

Book trailer

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je

"Vlasy ulízané pomádou prozrazují, že je mrtvý - bez nadsázky"

Než jsem se do knihy pustila, měla jsem zvláštní pocit. Kniha mě k sobě pořád táhla, na druhou stranu jsem ale měla strach, aby příběh přece jen nebyl až moc strašidelný, jak vypovídala nejen obálka knihy, protože upřímně? Já na horory moc nejsem, spíš vůbec - vyhýbám se jim obloukem. Jenže v této knize prostě něco bylo, určité tajemství, určité napětí a já nevím co všechno. Zkrátka jsem byla víc než jen zvědavá, kdo je Anna krví oděná a jaké tajemství ukrývá...

"Zase na ni myslím. Na Annu. Annu krví oděnou."

Na rozdíl od ostatních knih, hlavním hrdinou této knihy je chlapec - Cas Lowood - není to tak úplně obyčejný teenager, pokud byste jako normální tedy brali hledání a zabíjení duchů. Nikdy neměl tak docela normální život. Cas toto zaměstnání zdědil po svém otci, který před lety zemřel Společně se svojí maminou se Cas několikrát do roka stěhují - vždy kvůli nějakému jinému duchovi, kterého je nutno zničit. Jednoho dne se Cas dozvěděl o duchovi, který se od ostatních lišil - dozvěděl se o Anně...

"Je to Bruce Lee, Hulk a Neo z Matrixu v jedné osobě."

Cas příjíždí se svou matkou do nového města. Jeho plán je jasný - najít více informací o Anně Korlovové a jejím případu. Anna se opravdu od ostatních duchů liší. Je to duch naprosto jiné ligy. Je silná, má v sobě něco, co ostatní duchové nemají. Jak si s ní nakonec Cas poradí? Anna zabila už spoustu lidí, bude Cas další? Cas se s Annou setkává a zjišťuje spoustu nových zajímavých věcí. Hlavně zjišťuje, že Anna je jiná a zabít ji jako spoustu předchozích duchů nebude vůbec snadné...

"Zajímalo by mě, jaký trik zkusí. Zajímalo by mě, jestli na to půjde chytře. Bude se vznášet? Bude se smát nebo vřískat? Jak se mě pokusí zabít?"

Mé obavy z knihy začaly odplouvat sotva jsem se do knihy začetla. Příběh měl spád, měl v sobě pořádnou dávku napětí. A rozhodně byl i děsivý. U knížky jsem každou chvíli trnula strachy. Pro mě byl tento příběh prostě tak akorát strašidelný, doufám, že mi rozumíte :). Hlavní hrdina Cas mi byl sympatický. A dokonce i Annu jsem si oblíbila. Ostatní Cassiovi přátelé byli taky příjemní  například Thomase, čaroděje, který Casovi společně se svým dědou pomáhá v jeho nové duchařské misi.

"Nezdají se mi nic moc, jen taková bílá košilka s krajkou a mašlemi, ale co já o tom vím? Jednak nejsem holka a pak toho moc nevím o roce 1958."

Shrnutě
Příběh byl pro mě rozhodně originální - člověk se u něho rozhodně nenudí - každou chvíli vás také dokázal překvapit. Kniha zkrátka celkově předčila moje očekávání a rozhodně ji doporučuji. Jak jsem psala, sice jsem měla před čtením knihy strach, abych vůbec usnula, ale můj pocit po přečtení - tak děsivé to zas až tak nebylo, čekala jsem upřímně horší krvák, naštěstí příběh byl jiný, než jsem čekala. Co se týče konce knihy, opět něco hrozného. Jak to má, sakra, čtenář do vydání pokračování vydržet ?! :)

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí
recenzního výtisku.

* zdroj anotace a obálky - Baronet.cz