Recenze : Upíří deníky 2 - Souboj

Série : 2. díl - Upíří deníky
Autorka : L. J. Smith
Počet stran : 232
Vydáno : 2009/10
Nakladatelství : Fragment

Elena brzy zjistí, že existuje ještě mnohem větší nebezpečí než zamilovat se do upíra – a to být předmětem touhy upírů dvou. Zatímco Stefan i nadále bojuje s instinktivní žízní po její krvi, Damon setrvává ve své snaze získat si Elenino srdce. A Elenu přitom čeká ještě mnohem těžší zkouška: aby zachránila jednoho ze svých nesmrtelných ctitelů, sama bude muset riskovat svoji smrtelnost…

Přečteno: za 2 dny

Můj dojem:  Asi nemá cenu znovu psát o srovnání seriálu s pokračováním knížky, pokud jste četli mou první recenzi :D, tak můj názor na toto téma znáte. Zkusím se nezmiňovat o filmu, zkrátka jenom o knížce, slibuji :D. Knížka mě docela potěšila, hlavně zejména postav. Musím říci, že se se spoustou postav více seznamujeme a více pronikáme do jejich tajemstvích. Také Elena se díky Stefanovi docela změnila. Zkrátka z nafoukané, drzé a vše mějící holky se stává docela normální, milá dívka. S tou chválou bych to asi neměla tak přehánět, zkrátka se Elena mění k lepšímu :D.

Kniha je opět doplněna známými Eleninými deníkovými zápisy, ze kterých se také dozvíme plno věcí. Co mi ale tak trochu na knize vadí je to, že některé okamžiky si musím přečíst dvakrát, abych je úplně pochopila.

Teď k samotnému ději. Knížka pokračuje tam, kde první skončila. Elena rozhodnutá za každou cenu Stefana najít. A taky že ho s Bonniinou pomocí najde. Že by se u Bonnie začaly objevovat nějaké nadpřirozené schopnosti :D?... Stefan je zpět, ale z toho co mu jeho bratr Damon udělal je velice vysílený. I Elena si moc dobře uvědomuje Síly Damona, ba co hůř, ví, že se mu bude muset postavit, aby zachránila ty, které má ráda. Z čehož není dvakrát nadšená 8-).

Dále se škole objevuje nový učitel evropských dějin - Alarick K. Saltzman, který nahrazuje volné místo pana Tannera. Nový učitel je milý podivín, který má, jak se zdá jediný cíl. A to se všemi vycházet. Na jím uspořádaném večírku se objeví i sám Damon, který vystupuje pod jménem Smith a stává se lidmi velice oblíbeným. Nikdo si ale neuvědomuje hrozbu, kterou představuje.

Elenu ale zaměstná úplně něco jiného. Pokud si vzpomínáte, tak jí v prvním díle někdo ukradl deník, když s Bonnie dělali jakýsi rituál. Myslela si, že se prostě po něm jednoduše slehla zem, jenže! Ten kdo ho ukradl si jeho obsah nenechal jen tak pro sebe a začal jednotlivé zápisky zveřejňovat. A nezbývá si klást otázku. Kdo ji tak nenávidí, že ji chce tímto způsobem zničit život, neboť deník obsahuje věci, které kdyby vyšli na jevo zničili by ji i Stefana?

Co se mi na této knize moc líbí je to, že je zde mnoho vtipných scén:D. Osobně se mi asi nejvíce líbila scéna, kdy si Stefan chtěl půjčit Mattovo auto, aby dojel pro sporýš - rostlinu, která chrání před vlivem Sil. Tato věta je podle mě asi nejlepší : ,,Jestli půjčím klukovi, co mi přebral holku a teď si chce udělat vyjížďku kamsi na jih, aby jí přivezl nějaké zvláštní kytky, které prostě musí mít? Zbláznil ses?"

Takže, když to tak shrnu, docela mě tento díl i pobavil 8-). Co mě jen naštvalo bylo to, když jsem se dostala ke konci knihy. Zase oblíbený autorčin konec: ... a vkročila na mýtinu. KONEC. To mě naštvalo, protože poslední kapitola a zejména posledních pár odstavců se domnívám stalo něco, v co doufám, že se nestalo :D. Vyloženě to zní logicky, co? Přiblížím! Pokud se to stalo, to v co doufám, že se nestalo, tak už opravdu nevím, podle čeho natáčeli seriál.  Musím jen doufat, že se to nestalo, ale mám takové divné tušení i podle pár posledních vět a narážek, že se to stalo a to znamená, že to bude ještě hodně zajímavý:D. Upřímně jsem zvědavá, jak to celé jednou dopadne...