Recenze: Zelená jako smaragd - Láska nezná čas 3

Série: Láska nezná čas *3
Autorka: Kerstin Gier
Počet stran: 418
Vazba: Hardback
Vydáno: 2013/02
Nakladatelství: CooBoo

Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

********

První pohled, aneb mé očekávání
Ještě teď si pamatuju, když jsem se o prvním dílu série (Rudá jako rubín) dozvěděla poprvé a řekla si, že to bude určitě nějaká pitomost- nechápu, proč jsem si to vlastně myslela, když jsem si ani pořádně nepřečetla anotaci. Ani nevím, proč jsem se vlastně nakonec rozhodla pustit do prvního dílu, ale štěstí, že jsem to udělala, protože jinak bych se připravila o naprosto úžasný příběh. Nemohla jsem se dočkat, až se pustím do Zelené!

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Úžasná! Obálky série Drahokamy prostě naprosto zbožňuju! :))

O spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
Kerstin Gier je německá autorka románů pro ženy. Diplomovaná pedagožka píše svoje romány od roku 1995. Její prvotina Muži a jiné katastrofy zaznamenala obrovský úspěch a kniha byla zfilmována. Autorka žije na volné noze se svým mužem, synem a dvěma kočkami nedaleko Kolýna nad Rýnem.

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Gideon si naplánoval, že se do něho Gwendolyn zamiluje, protože si myslel, že s ní tak bude moc pracovat a vlastně i manipulovat - to se sama Gwenny dozvěděla na konci Modré jako safír. Jak je už u této série zvykem, jakmile otevřete pokračující díl, jste ihned uprostřed děje, jako kdyby jste tu předchozí knihu vůbec nezavřeli. Já to osobně velice oceňuji, jen potom to ohlédnutí za celým příběhem je až trošku děsivé - celý příběh se odehrál opravdu jen v rozmezí pár dní?! Vždy mě to svým způsobem trošku zaskočí.

Nevím, jestli má cenu tu vypisovat jak hrozně moc se mi knížka líbila, protože se mi líbila opravdu strašně, ale strašně moc - to snad ani nejde popsat :)). Tento díl společně s celou sérií se rozhodně ihned zařadil na nejvyšší místo v žebříčku knih, které prostě zbožňuju. Možná se ptáte, co je na tom příběhu zas až tak zajímavé. Není to jen příběh, který je pro mě originální a skvěle čtivě napsaný, jsou to i postavy (Gwen bych rozhodně chtěla za kamarádku) které si prostě zamilujete a po dočtení závěrečného dílu si uvědomíte, jak hodně vám budou některé postavy opravdu chybět.

Ale zpět k ději, který se vám pokusím samozřejmě jen nastínit. Celý příběh, jak jistě víte, se točí kolem cestování časem, chronografu, hrabětem Saint Germainem, ale hlavně o uzavření kruhu krve ve chronografu, po kterém nikdo neví, co se stane. Celý příběh je protkán hádankami, proroctvími a v Zelené má dojít ke konečnému rozuzlení a taky že dojde. Zakončení celého příběhu je krásně poutavě napsané, od knížky se prostě nejde odtrhnout. Příběh byl v některých částech rozhodně nepředvídatelný a co potom ten konec! Spisovatelka si pro nás připravila pořádnou dávku překvapení a odhalení...

Shrnutě
Zelenou jako smaragd vám prostě můžu doporučit s naprostou jistotou všemi deseti! :)) Nejen závěrečný díl, prostě celá série Láska nezná čas rozhodně stojí za přečtení. Svým originálním příběhem a hrozně příjemnými postavami si prostě knížky této série nelze jinak než zamilovat.

* zdroj anotace a obálky - cooboo.cz
* zdroj obrázků - google.cz