pondělí 6. května 2013

RC Recenze: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem


Kniha: Setkání s duchem
Série: Mezi nebem a zemí
Autorka: Stacey Kade
Počet stran: 216
Vazba: Paperback
Vydáno: 2013/03
Nakladatelství: Fragment


Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?



******

První pohled, aneb mé očekávání
Podle anotace mě kniha celkem zaujala, i když na duchy moc nejsem. Příběh vypadal, že bude velice zajímavý, na čtení jsem se proto těšila.

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Kniha mě svojí obálkou rozhodně zaujala. Společně s velice dobře znějící anotací jsem se na knihu opravdu těšila.  



Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Příběh začíná docela tajemným a na úvod nicneříkajícím prologem, ze kterého jsem byla prostě zmatená. Samozřejmě, vysvětlení přišlo později... Dalo by se říci, že jste do děje vpušteni ihned. Žádné chození kolem, prostě začnete číst a hned jste uprostřed dění. To se mi na knížce líbilo. Celkově celý příběh byl jasně napsaný, ale na druhou stranu nebyl vyloženě strohý. Styl autorky je takový zvláštní, ale myslím si, že pro mnoho čtenáře bude blízký, protože příběh je napsán s vtipem a lehkostí - knížka se mi proto četla moc dobře.  

Každý si myslel, že život Alony Dareové je skvělý. Ve škole byla něco jako bohyně,  která určovala pravidla. Jak se říká - na každého jednou dojde - nakonec došlo i na Alonu.  Vstoupila bez rozhlédnutí na silnici a bylo to. Uvízla mezi nebem a zemí. Jenže jak přivolat to světlo, které vidíte ve filmech? Alona byla najednou naprosto bezradná, ještě štěstí, že tu byl někdo, kdo pro ni mohl znamenat určitou naději...


Jak jsem už napsala, knížka se mi četla hodně dobře. Děj je napsaný střídavě z pohledu Alony, ale také z pohledu Willa, takže o to to bylo ještě zajímavější. Příběh byl svým způsobem zajímavý, ale celkově mi přišel takový trochu až zmatený. Stylem autorky mi byl blízký a celkově na čtení takový příjemný, ale do knížky jsem se nemohla pořádně začíst. Po dočtení knížky jsem taky tak nějak nemohla najít odpověď, zda se mi to vyloženě líbilo. Něco mi tam zkrátka chybělo. Trošku mě zklamal i konec, čekala jsem, že to skončí krapet jinak..

Co se postav týče, Alona byla děsně sebestředná a povrchní apod., ale nakonec jak to tak bývá se přece jen trochu zlepšila a nebyla zase až tak hrozná. Willa, hlavní mužskou postavu, jsem měla ráda, ani nevím, čím si mě získal, ale byla to zajímavá osoba s mimořádným darem - a to vidět mrt. Docela jsem ho litovala, protože jeho nadání pro něj nebylo zrovna potěšením, zvlášť když musíte dokola neustále poslouchat nerudné a upovídané duchy všude kolem sebe...  

Shrnutě
Pokud hledáte něco pro pobavení a na odpočinutí, je Setkání s duchem to pravé pro vás. Kniha vás opravdu příjemně naladí, i když je svým způsobem plná duchů. Je to prostě taková jednohubka, ale zároveň i něco trošku víc.


   Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

 * zdroj anotace a obálky - FRAGMENT.cz
* zdroj doplňujících obrázků - www.google.com

 


 

2 komentáře:

  1. Na toto sa teším, zdá sa mi to ako milá oddychovka 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Podle goodreads jsem očekávala víc, ale prostě průměrné oddechové čtení :)

    OdpovědětVymazat