úterý 24. července 2012

Recenze - Polibek pro Annu


Kniha : Polibek pro Annu
Autorka : Stephanie Perkinsová
Počet stran : 336
Vydáno : 2012/05
Nakladatelství : CooBoo 

Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…


******* 

Polibek pro Annu vyšel v květnu tohoto roku. Obálka mně rozhodně zaujala a podle anotace kniha vypadala taky poměrně zajímavě, ale pořád tam něco chybělo. Něco, co by byl pro mě jasný signál si ji pořídit. Do ruky se mi dostala až teď v červenci, kdy jsem ji objevila v knihkupectví a tak nějak mě to k ní pořád táhlo. Nemůžu pochopit, jak jsem mohla takovou dobu čekat a takhle skvělou knihu si pořídit a přečíst až teď. Kniha byla a je pro mě ve všech ohledech prostě skvělá. Taky jsem teď dokonce zjistila, jak těžké je napsat recenzi na knihu, kterou jste si naprosto zamilovali, protože bych vám tu celý děj nejraději celý prozradila. Ale zkusím to napsat bez spoilerů...


Anna Oliphantová, hlavní hrdinka, moc dobře ví, jaké to je, když se rodiče rozhodnou, že vás pošlou do země, kde si nebude umět říci pomalu ani o snídani. Hlavně otec Anny rozhodl, že bude rok studovat v zahraničí na škole SOAP, School of America v Paříži. Anna je z toho všeho zděšená, musí opustit své přátele, rodinu a hlavně svůj domov. Jenže to ještě netuší, co ji ve Městě světel čeká...

Na 100% můžu říci, že jsem se u žádné knihy v nejbližší době nenasmála tolik jako u tohoto příběhu. Každou chvíli jsem se prostě začala smát a culit jako pitomá. Čtení této knihy jsem si opravdu užívala. Děj plyne krásně rychle (někdy až moc). Celkově se příběh prostě čte krásně a u knihy si absolutně odpočinete.


Anna se necítí v Paříži dobře, i přes to, že se jí hned první den ujme Meredith a představí Anně zbytek její party - Rashmi, Joshe, St. Claira a Ellie, která už ale na SOAP nestuduje. Anna prostě ví, že sem nepatří, že sem nezapadá a že je od ostatních odlišná. Naštěstí se ale objeví člověk, co jí pomůže zapadnout a ukáže jí, že není tak špatné strávit rok v Paříži, kde se to jen hemží nádhernými památkami a místy.

Rozhodně nemohu zapomenout na postavy v knize. Dá se říci, že jsem si většinu z nich oblíbila. Rozhodně Joshe. Sice ho v příběhu zrovna moc nebylo, ale tak prostě mě vždycky pobavil. Pak Rashmi. U té jsem ze začátku moc nevěděla, co si o ní mám myslet, nakonec musím uznat, že je vážně fajn. Maredith jsem měla ráda od začátku a přišla mi opravdu v pohodě. A St. Clair. Ach St. Clair ... myslím, že nemusím komentovat. Ale musím říci, že mě taky nejednou naštval. A Anna, občas jsem možná její chování moc neschvalovala, ale rozhodně jsem si ji jako hlavní postavu oblíbila. Snad jediná postava, kterou jsem opravdu nemusela a začala jsem na ní být skoro alergická, byla rozhodně Ellie.

Polibek pro Annu je rozhodně romantický příběh, mnohdy se v něm objevuje i nádech napětí. Knihu si rozhodně musí přečíst ten, kdo si chce odpočinout od jakéhokoli druhu nadpřirozeného jevu a má prostě dost všech upírů, čarodějů, vlkodlaků, andělů apod. Ten, kdo má rád romantické příběhy. Ten, koho láká Francie a hlavně ten, koho láká samotná Paříž a to, co se v ní děje. Určitě je vhodná na léto, kdy si chcete odpočinout a máte chuť přečíst si něco sladkého.

Polibek pro Annu je pro mě prostě další kniha, kterou jen tak nedáte z ruky a nutí vás to prostě číst dál a dál. Taky je to kniha, u které jsem se bála dočtení poslední kapitoly. Rozhodně se těším, až si ji přečtu znova. Pro mě prostě naprosto úžasná kniha.


* zdroj obálky a anotace - CooBoo
* zdroj doplňujících obrázků - weheartit.com

3 komentáře:

  1. Tuhle knížku si chci teď vzít na dovolenou a už se na ni strašně moc těším!! :-) Díky za super recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nejúžasnější!!!!

    OdpovědětVymazat